Też się zastanawiałem, gdzie ona może być. Prawdopodobnie przy ścianie grodziowej jest wsunięta w cieńszy przewód połączony z parownikiem nagrzewnicy (w miejscu łączenia przewodu idącego od skraplacza z króćcem parownika wystającego z przegrody). Z tego co wiem, potrzebny jest specjalny przyrząd do jej wyciągnięcia z przewodu.
Na rys. nr 6 (po angielsku restrictor - ogranicznik, dławik).
https://www.catcar.info/ford/?lang=e...09MjE2NTE1Misw
Ja używałem klimę w Mk6 13 lat, sto razy była naprawiana (rozszczelnianie), wymieniana była także sprężarka i osuszacz, ale tematu dyszy rozprężnej nigdy nie było.
Przestudiowałem też instrukcję Haynesa dotyczącą serwisowania klimy w Mk6 - nic nie piszą o wymianie dyszy rozprężnej. No ale skoro klimę masz rozebraną, to warto wydłubać starą dyszę i dać nową o takim samym kolorze - kosztuje grosze.