Odp: Demontaz rozrusznika
Witam, ponieważ sam nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, a sam demontaż jest dość kłopotliwy, postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami w zakresie demontażu rozrusznika w Ford Fiesta MK6 1.4 TDCI.
Kolejność prac:
Prace od dołu samochodu:
- Odkręcamy dwie nakrętki mocujące przewód zasilający rozrusznik. Jedna zlokalizowana od strony kabiny- klucz 13 (są dwie, tej od strony silnika nie trzeba okręcać- jest to połączenie pomiędzy bendiksem a silnikiem rozrusznika) oraz druga- klucz 10 mocowanie obudowy przewodów elektrycznych.
- Odkręcamy śrubę mocującą obudowę rozrusznika (klucz 10)
Prace od góry:
- Demontujemy akumulator,
- Demontujemy podstawę akumulatora wraz z komputerem silnika.
- 2 śruby do rozrusznika (klucz 10) znajdują się za przewodami i linkami - dojście jest mocno kłopotliwe, dlatego najpierw zdemontowałem przewód wodny do nagrzewnicy aby mieć lepszy dostęp.
- Jedna śruba znajduje się pod blaszką służącą jako uchwyt do przewodów elektrycznych- jest ona widoczna również z dołu ale dostęp jest prawie że nie możliwy- najpierw trzeba wypchnąć mocowanie żeby dojść kluczem nasadowym.
- Druga znajduje się również pod podłużną blachą trzymającą przewody elektryczne. Dostęp tylko i wyłącznie od góry- widoczna tylko z lusterkiem- trzeba ją namierzyć palcami i odkręcać w ciemno.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję że opis się przyda.
Pozdrawiam
|