View Single Post
Stary 04-03-2023, 07:39   #24
forman74
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-11-2014
Model: ford
Silnik: 1.6 tdci 115km
Rocznik: 2011
Postów: 7
Domyślnie Odp: częste wypalanie DPF, dziwne dźwięki podczas pracy silnika

[QUOTE=szafarek;3447036]witajcie ponownie. Wiem, że mija już prawie rok od ostatniego postu ale powróciłem do walki z częstym wypalaniem. Stan się nie zmienił.... jeszcze kilka dni temu zanim poczyniłem pewne operacje proces równo co 200km i kończył się bez błędów w PCM i z poziomami DPF_Load% 2%, DPF_SOOT_Load% 3%. Czyli pusty.
Co zostało zrobione w ostatnim czasie :
- cofnięcie oprogramowania w PCM z Calibration level: HS7A-12A650-CBD Strategia: HS7A-14C204-CBD na Calibration level: FS7A-12A650-CVN Strategia: FS7A-14C204-CVN ( @ @krystianen - wielkie dzięki ... przy okazji akt IPC i mam "cinkie" wskazówki i normalny komputer pokładowy :-).
Nic to nie zmieniło jeśli chodzi o częstotliwość wypaleń ale zmieniło co innego. Silnik pracuje ciszej, lepiej jedzie z dołu, pracuje bardziej miękko.
- kilka dni temu odłączyłem wtyczkę od EGR-a. Zrobiłem odłączenie zaraz po zakończonym wypaleniu by filtr był pusty i bym mógł zacząć obserwację.

Od tego czasu zrobiłem już 300km (odłączenie EGR) i obecnie mam : DPF_Load% 36%, DPF_SOOT_Load% 48%. Parametr DPF_Load% w czasie jazdy trochę rośnie, później trochę maleje.
Jeśli matematyka nie kłamie to następne wypalanie za ok 200-250km – jak DPF_SOOT_Load% dojedzie do 80% - co daje już satysfakcjonujący wynik. Stan taki właśnie miałem przed pierwszą wizytą w ASO (opis w pierwszym poście)
Zachowuje się identycznie teraz jak w Kudze (tam siedzi DW10C 163km i wypalanie co 600-700km).

Czy ktoś mi może wyjaśnić ? Czy faktycznie problemem jest EGR ? Nawet jeśli … to dlaczego nie zgłasza błędów jak jest podłączony ?[/QUO

Trzeba skalibrowac egr .Co prawda calkiem inny silnik ale u mnie wypalanie odbywa sie miedzy 1000-1200km nieistotne czy latem czy zima
forman74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem