View Single Post
Stary 27-02-2023, 10:11   #28
michałek
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 422
Domyślnie Odp: 1,5 EcoBoost 150 KM ale 3 cylindry czy warto

Tak, 4.5 roku, Focus MK4, 110 tyś. Nic poważnego się nie dzieje. Było kilka dyskusji na forum Focusa i też nic nie słychać, a są już egzemplarze po 250tyś. Ale:
1) Ten silnik pchają w mnóstwo modeli, w Focusie obecnie jest już*tylko jako hybryda ale gdzie indziej są same, np. w Fordzie Bronco! Terenóweczka w USA z takim silniczkiem? Cóż takie czasy.
2) Mam listę TSB do mojego auta, jedyne co dotyczy tego silnika, to to, że nie może stać nie jeżdżony dłużej jak 12 tygodni!
3) Są dwie akcje serwisowe na świecie, bo się mogą zapalić ale nie w Polsce. Dotyczy to jakiś wysięków oleju z turbo w okolicy wydechu czy coś tam podobnego. Akcje nie obejmują europy, przynajmniej nic o tym nie wiem.
4) Największa wada: pier*** odłączanie cylindra. W zimie, kiedy auto jest mocno obciążone ładowaniem akumulatora wyraźnie wpada w nieprzyjemne drganie ale tylko nie hybryda. Załadowałem mapę przygotowaną przez firmę rica.nl i sprawę utłukłem. Silnik stał się w końcu normalny, płynniej chodzi w zakresie 2-3tyś. Jak dla mnie to modyfikacja "must have".
5) W zimie trochę głośny ale to też kwestia twardości wydechu, niektórzy mogą uznać dźwięk za zaletę ale no to są 3 cylindry. Według mnie, w Focusie jest spoko. Czasami nawet przyjemnie mruczy.
6) 180km robi się z silnika 150km bez zmiany mapy. To jest tam zaszyte.
7) Co do dynamiki jazdy jest fajnie, ładnie się zbiera i szybko odpowiada. Wyprzedzanie to frajda. Często nawet 215cm opony potrafią zamielić przy ostrzejszym starcie. Lubię nim jeździć.
__________________
§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§2 3§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§ 23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23 §23§23§23§23§23§23§23§23§2
michałek jest offline   Odpowiedź z Cytatem