Odp: Drgania Całego Samochodu
Tak na chłopski rozum, dwumasa dawałaby opisane objawy na każdym biegu w tym przedziale obrotów i przy mocnym depnięciu. Moment na wale silnika jest przecież wtedy zawsze taki sam na każdym z biegów...
Wydaje mi się, że związane jest to z określonymi obrotami kół/półosi. Półosie - piszesz - były sprawdzane, tzn. w jaki sposób zostały sprawdzone?
Jest taka, trochę upierdliwa metoda sprawdzenia układu napędowego - jeśli już nic innego nie pomaga w wyjaśnieniu problemu. Trzeba wpierw podnieść przód z jednej strony, potem podłożyć pod wahacz klocek tak, aby po opuszczeniu z powrotem auta koło było kilka cm nad podłożem (możliwie najbliżej koła). Odpalasz silnik i na (najlepiej na pierwszym) biegu, na wolnych obrotach sprawdzasz:
- czy felga bije, tak osiowo jak i promieniowo, w ten sposób sprawdzasz od razu oponę, felgę i piastę,
- czy półoś obraca się bez widocznej wibracji promieniowej; przy kołach ustawionych na wprost, półoś nie może wykazywać żadnych wibracji.
Dobrze jest przyłożyć jakiś stabilny wskaźnik do obracającej się części.
Potem powtarzasz te czynności po drugiej stronie.
__________________
Zgredzik
Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-12-2022 o 10:54
|