Temat: [C-MAX 2010-2015] Napięcie akumulatora
View Single Post
Stary 08-12-2022, 20:29   #92
kris757
ford::average
 
Avatar kris757
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-06-2012
Skąd: EKU
Model: C-max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 74
Domyślnie Odp: Napięcie akumulatora

Masz link do filmiku jak wykonać reset BMS w poście od krzys1968. Cofnij się o kilka postów. A co do mojego problemu to będąc u szwagra wymieniliśmy alternator i problem nieco się zmienił. Aby było śmieszniej chodź do śmiechu nie było po tej wymianie ładowanie początkowo było 15,2V po czym spadało do poziomu 12,8V dodatkowo zapaliła się kontrolka aku, oraz po podłączeniu kompa błąd P0113. Oczywiście pomiary miernikiem na alternatorze i baterii to samo. Zmiana aku z tym że innej pojemności też nic nie pomogła czyszczenie przewodów masowych przynajmniej tych widocznych nic nie zmieniło. Brak dalszych pomysłów spowodowało że wróciłem do starego alternatora i z powrotem do starego aku, w tym momencie znikła kontrolka aku na zegarach, prąd z powrotem wzrósł natomiast błąd P0113 został. Spędzone pół dnia nic nie pomogło w dodatku jeszcze rozmowy z znajomym elektrykiem nic nie dały a jeszcze doszedł ten błąd. Więc na drugi dzień podjechaliśmy do znajomego typowego elektryka z którym też wcześniej się komunikowaliśmy. Podłączył przyrząd pod aku który stwierdził sprawność na poziomie 75% więc wiadomo aku do wymiany no i jeszcze mówił że fordy mają inteligentne ładowanie i komputer steruje sobie kiedy ma się doładować akumulator a kiedy nie. Więc po tej akcji wiadomo nowy aku varta F17 80Ah740A rekomendowany też przez Forda. No i po wymianie aku oczywiście zrobiłem reset BMS, po tym podpięliśmy kompa i o dziwo zero błędów rowniez P0113. Po odpaleniu i obserwacji teraz sprawa ma się następująco. W początkowej fazie napięcie rośnie do 15,3-15,5v trwa to około 1 minuty max, po czym spada do 13,7-13,8v. Po dłuższej pracy napięcie wzrasta do 14,3-14,5 i przez dłuższy czas tak się utrzymuje, po czym ponownie spada do ok 13,8v. W trakcie jazdy wygląda to podobnie tak jak by rzeczywiście komputer sterował ładowaniem akumulatora. Trzyma ok 14,4v i spada do 13,8v po pewnym czasie analogicznie wzrost do 14,4v aby później spadło do 13,8v. Czyli to co powiedział elektryk. Tak więc po wymianie aku napewno już nie utrzymuje się napięcie ponad 15v, błędów też nie ma, no i to co powiedział elektryk o inteligentnym ładowaniu miało by pokrycie i chciał bym w to wierzyć że tak jest. Co o tym sądzicie bo jednak mam mieszane uczucie czy rzeczywiście problem zamknięty, czy nie do końca.

Ostatnio edytowane przez kris757 ; 08-12-2022 o 21:08
kris757 jest offline   Odpowiedź z Cytatem