Temat: [Transit i Tourneo Custom 2012-2023] 2.0 Ecoblue dymi na czarno
View Single Post
Stary 01-12-2022, 11:55   #14
PolSwe1997
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 06-11-2022
Skąd: Helsingborg
Model: Tourneo Custom
Silnik: 2.0 Panther
Rocznik: 2017
Postów: 11
Domyślnie Odp: 2.0 Ecoblue dymi na czarno

Cytat:
Napisał Doomek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli silnik chodzi równo w trybie awaryjnym (bez czujnika) to zazwyczaj oznacza że problemem jest któryś z czujników. Tryb awaryjny w większości pojazdów polega na tym że sterownik silnika zamiast polegać na wskazaniach, podstawia zapisane domyślne wartości czujników. Zazwyczaj oznacza to nie tylko domyślne wartości tego czujnika który jest odpięty ale też innych. Diagnoza twojego przypadku powinna polegać na dokładnym sprawdzeniu rzeczywistych wartości czujników. Tzn. sprawdzasz manometrem jaka jest wartość ciśnienia na listwie wtryskowej i porownujesz z odczytem czujnika i tak dalej. Moim zdaniem jeden z czujników przekłamuje w związku z czym sterownik niepoprawnie steruje wtryskami i turbo (za mało powietrza, za dużo paliwa) - tak to wygląda ale diagnoza na odległość nie jest prosta :-) Najlepiej by było jakbyś znalazł ogarniętego diagnostę, elektryka, mechanika który rzuci okiem na parametry. Czasami po podpięciu diagnoskopu od razu widać problem, czasami to są małe odchyłki od normy ale to wystarczy. Sonda Lambda może nie pracować ale niepoprawnie, sterownik nie wychwyci błędu ale złe wskazania spowodują nieprawidłowa pracę silnika,takich czujników jest kilka i trzeba im się przyjrzeć. Skoro bez czujnika silnik nie dymi to ciśnienie sprężania raczej jest prawidłowe, przy czym pokaże stan jednostki więc warto je zrobić tak czy inaczej - raczej nie wpłynie na diagnozę obecnego problemu.
Dzisiaj jade do Forda umowic czas na diagnostyke auta. Moze oni mnie naprowadza mniej wiecej gdzie szukac.

Moge rowniez dodac ze auto ma momenty ze chodzi rowno na niskich obrotach z wpietym czujnikiem cisnienia paliwa, ale po 40-60 min cos sie nagle dzieje i silnik znowu zaczyna chodzic nie rowno i dymic.
W momencie gdy silnik chodzi rowno to spalanie na postoju ma srednio 1,2-1,3l. Z momentem kiedy zaczyna chodzic nie rowno to spalanie wzrasta do 2,5 lub nawet 3 litrow na postoju.

I jakby problemow bylo malo to zapalil sie tez komunikat od usterki systemu AdBlue ktorego nie moge zdiagnozowac swoja diagnostyka.
Tryb awaryjny w tym modelu to praca na 700 obr/min, brak reakcji na gaz i swiecaca sie kontrolka od cisnienia oleju (chyba tryb awaryjny)

Umawiam czas w Fordzie i niech go sami zobacza

Ostatnio edytowane przez PolSwe1997 ; 01-12-2022 o 11:57
PolSwe1997 jest offline   Odpowiedź z Cytatem