Temat: [Mondeo 2014- ] Ładowanie akumulatora prostownikiem
View Single Post
Stary 23-11-2022, 14:26   #13
spokolos
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
Domyślnie Jak prawidłowo ładować i podpiąć prostownik niby banał..

Jak w temacie.
W marcu zamontowałem do dieselka 2.0 nowy akumulator MODEL EL752, EFB EXIDE 75Ah 730A
Wczesniej był jakiś no name bez naklejek włożony pewnie na sztukę.
Mój błąd bo nie zakodowałem nowego aku w BMS.
Napięcie po ok 48h po staniu auta w garażu to 11,96 V - mało.
Auto delikatnie zamula przy odpalaniu, ale odpala, jeszcze..
Robię raczej krótkie odcinki. 25km w 30min. Gdzieś wyczytałem że alternator zaczyna doładowywanie po ok min 20min.

Chcę zakupić takowy sprzęt do doładowywania/odłożenia w czasie kupna nowego aku.
Model to MW SC8e lub LTC LX1205 raczej z przewagą na ten 1szy.

I pytanie jak prawidłowo podłączyć taki prostownik?? W senie czy lepiej odpiąć 2 klemy i ładować czy może podłączyć się pod + i masę złapać z nadwozia?
Bezpieczniej zapewne będzie jakbym wyciągnął akum i zostawił do ładowania.
Ale czy jak podepnę go po naładowaniu to czy auto mi nie zacznie swirowac z choinka lampek itp? Zaznaczę że mam naprawdę sporo dodatków w aucie typu blis, aktywna kurtyna itd. jest tego sporo.
A czy po naładowaniu aku można zrobić przypisanie w BMS dopiero teraz po użytkowaniu go kilka miesięcy i 1szym doładowaniu przez prostownik?? Ma to sens? Czy jednak odpuścić?
Za każdym razem wyłączam ASS i też ktoś z forum napisał żeby lepiej go pozostawić włączonego i BMS sam lepiej doładuje aku niż bawić się w doładowanie poprzez prostownik? Hmm....
Kiedyś jakieś to prostsze było ehh..

Chciałbym po prostu doładować aku kilka razy w roku aby żył dłużej a nie chce narobić sobie problemów.
Niby banał a jednak...
Z góry dziękuję.
spokolos jest offline   Odpowiedź z Cytatem