View Single Post
Stary 31-10-2022, 07:45   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: nietypowy egzemlarz do renowacji - czy warto?

W zasadzie wszystko jest opisane na Forum, trzeba poszukać.
https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=114723 post #10
Zawory się ustawia, lasek nie wymienia się. Potrzebna jest korkowa uszczelka.
W poście jest informacja jaki pasek potrzebujesz. Jak się go wymienia, jest opisane w wątku
https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=114723 post #8
To dotyczy wersji z układem elektronicznym Lucas Epic, ale pasek wymienia się tak samo. Jedna różnica - jeżeli masz pompę najstarszą typu CAV Lucas, to kołek do ustawienia koła pompy może być wkładany na godz. 6, a nie na godz. 12 jak przy Boschu i Epic-u. Ale nie zawsze, trzeba to sprawdzić. Trzeba też wymienić napinacz i jeżeli pompa wody nie wygląda za dobrze (początki wycieku) to ją też wymień. Wg instrukcji wymienia się pasek co 80.000 km, ale ten pasek z Mk3 ma bardzo niskie zęby i często był awaryjny (zwłaszcza zalany płynem chłodniczym lub olejem), więc warto częściej go wymieniać, np. co 50.000 km.
Pompy wtryskowe były trzy różne, CAV Lucas, Bosch (w różnych wykonaniach) i Lucas Epic. Bosch i Epic mają dodatkową pompę paliwa zamontowaną na bloku silnika pod kolektorem wydechowym (bliżej przegrody), przy pompie CAV nie ma tej pompy, za to jest ręczna pompka odpowietrzania na filtrze paliwa.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 31-10-2022 o 07:49
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem