2.0 TDCi 132 kW - Ciągłe wypalanie DPF
Witam,
zrobiło się zimno i oczywiście nowe problemy...
Silnik 2.0 TDCi 132 kW, przejechane ok 200 000 km.
Od dwóch dni pojawił się problem z wypalanie DPF co kilkadziesiąt kilometrów (30-40 km). Problem polega na tym, że wypalanie uruchamia się przy wartościach SOOT i LOAD mających niecałe 10%. Wartości wzrastają w trakcie jazdy raczej normalnie, nie zauważyłem niczego szczególnego, ale gdy się zorientuje że zaczęło się wypalanie to wartosci spadają praktycznie do 1-2%, a nawet zdarzyło się że się wyzerowały. Bardziej dziwne jest to że pomimo wyzerowania, wypalanie trwa jeszcze pewien czas. Temperatura kata w trakcie wypalania to dobre 650 st. czyli w normie. Przyznam, że kilka razy zdarzyło mi się przerwać wcześniej wypalanie, ale zwyczajowo wypalanie pojawiało się przy najbliższej okazji i nie było problemu. Zwyczajowo, DPF wypalal się przy krótszych trasach co ok. 250-300 km, a przy trasach co 700-800 km. No ale wtedy LOAD bylo w okolicach 100%. Inna ciekawostka jest taka że po wypalanie zawsze resetował się licznik ostatniego wypalania, a teraz po raz 3-4 zrobiło się wypalanie na odcinku 90 km i licznik km od wypalania się nie resetuje jak wcześniej. Zresetowałem PCM ale historii ciąg dalszy...
Całość wygląda jakby wypalanie nie zakanczalo się prawidłowo, pomimo że SOOT i LOAD spadają do zera. Cały czas czekam aż temp. katalizatora spadnie poniżej 300 st. Odpowiem że nic nie było grzebane w ostatnim czasie w aucie, a DPF byl czyszczony chyba z rok temu. Różnica ciśnieniowa na jałowym ok 1,2 kPa
|