View Single Post
Stary 12-09-2022, 10:26   #1
jaksen
ford::advanced
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 05-07-2015
Skąd: Jelenia Góra
Model: Ford Mondeo Mk4 Tit FL/ C-max I FL Trend
Silnik: 2.0 TDCI 163 KM DW10C / 1.6 TDCI 109 KM
Rocznik: 2010 / 2008
Postów: 397
Domyślnie Kierownica chowa się przy mocniejszym nacisku

Witajcie.

Mam taki niecodzienny problem, który powstał już jakiś czas temu, ale że nie jest on jakoś przesadnie uprzykrzający kierowanie autem, to tak sobie z tym jeżdżę.

Ale przechodząc do tematu. Po zwolnieniu dźwigni (wajchy) kierownica, a raczej kolumna kierownicza ma regulację góra-dół w płaszczyźnie pionowej i góra-dół w osi kolumny kierowniczej. Niestety u mnie choć ta regulacja w pełni działa, to wg. mnie wspomniana wajcha zbyt słabo blokuje kolumnę kierowniczą w ustalonej pozycji.
Jak się to objawia? Po ustawieniu kierownicy w konkretnym położeniu po kilku dniach zwykłej jazdy kierownica przestawia się troszkę w głąb i troszkę w dół (powiedzmy, że o 1-4 cm). Jest to trochę upierdliwe, ale jeszcze jakoś chyba bym to przeżył, jednak najbardziej irytujące jest, gdy np. muszę gwałtownie zahamować - wtedy siłą rzeczy dłońmi bardziej przyciskam kierownice i dosłownie wjeżdżam nią w głąb - zdarzyło mi się to już kilkukrotnie.

Czy jest jakaś regulacja dźwigni kolumny kierowniczej, która pozwalałaby zwiększyć siłę blokady w ustalonej przez użytkownika pozycji?

pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez jaksen ; 12-09-2022 o 10:29
jaksen jest offline   Odpowiedź z Cytatem