Cytat:
Podłącz normalny interfejs diagnostyczny i zobacz błędy. Z zegarów to może wróżka coś wywróży
|
Focus sprawdzony w następujący sposób:
1. Demontaż alternatora i pomiar działania na stole probierczym. Jest sprawny.
2. Oględziny instalacji elektrycznej (wtyczki i przewody w okolicy wtyczek). Brak uszkodzeń.
3. Sprawdzenie sterownika silnika. Suchy, brak wizualnych uszkodzeń przewodów i wtyczek podłączonych do niego.
4. Sprawdzenie skrzynki bezpieczników i przekaźników pod maską. Wszystkie bezpieczniki sprawne. Jeden z przekaźników był wyraźnie cieplejszy od innych. Po wyjęciu i włożeniu na miejsce miał podobną temperaturę co reszta. Sprawdzane kilkukrotnie.
5. Diagnostyka komputerowa silnika:
a) Gdy kontrolka akumulatora się danego dnia nie zapaliła - brak błędów w komputerze.
b) W dniu, kiedy kontrolka się zapaliła pojawiły się następujące błędy:
- U0120 moduł sterowania rozrusznik/alternator - brak komunikacji ze sterownikiem
- U0284 komunikacja CAN ze sterownikiem osłony chłodnicy A - brak komunikacji
- P0670 sterownik systemu żarzenia wstępnego - zakłócenie funkcji obwodu prądowego
- P037D system podgrzewania wstępnego - zakłócenie funkcji obwodu prądowego
- P02D3 zawór wtryskowy 4 - osiągnięta górna granica adaptacji
- P02CF zawór wtryskowy 2 - osiągnięta górna granica adaptacji
- P02D1 zawór wtryskowy 3 - osiągnięta górna granica adaptacji
- P1A08 generator - sygnał nieprawidłowy
- P1632 generator - niesprawny interfejs szeregowy