View Single Post
Stary 06-04-2022, 21:50   #55
pawel250
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-11-2010
Skąd: Warszawa-Białołęka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Duratec + LPG
Rocznik: 2005
Postów: 19
Domyślnie Odp: Wibracje karoserii i kierownicy powyżej 100km/h. Brak powyżej 170km/h.

U mnie to samo, 110-140 wibracje. Szczyt 120km/h. Wciskanie sprzęgła/gazu nie wpływa.
Przeguby przy skręcie nie terkoczą. Luz obrotowy około 2mm ale na ramieniu 20cm (zacisnąłem żabkę) , więc na przegubie może 0,5mm. Jak bym miał 0,5cm tak jak Tracer88 to od razu bym wymieniał przeguby ale z tego co pisał wymienił półosie i nie pomogło.
Luz góra/doł na przegubie wewnętrznym około 1mm.
łożysko podpory prawej półosi wymienione.

Pomiar bicia tarczy 0,02-0,03 mm.

Podniosłem raz lewą i raz prawą stronę i czuć wibracje ale raczej tylko po prawej stronie. Po zdjęciu felgi również czuć.

Zarówno z lewej jak i prawej słychać hałas jakby z przegubów, koła na wprost, bez znaczenia czy są skręcone czy nie. Podejrzewam że może to być spowodowane tym że przy podniesionym kole przegub pracuje pod innym kątem. Podczas jazdy tego hałasu nie słychać.

na początku problem był tylko na zimowym komplecie. Wulkanizator stwierdził że felga jest krzywa, ale teraz problem pojawił się również na letnim komplecie ale zauważyłem to chyba dopiero po wymianie sprzęgła. Nie robiłem jeszcze geometrii. Nie powinna mieć na to wpływu ale kto wie.

Jeśli ktoś jest z Warszawy to chętnie bym się spotkał aby porównać luzy na przegubach i razem się zastanowić. Mam kanał.

Tracer88
Wymieniałeś półosie wraz z nowymi przegubami ?
Robiłeś geometrię?
Czy próbowałeś podnieść jedno koło bez felgi i sprawdzić czy nadal czujesz wibracje przy 120kmh ?

Ostatnio edytowane przez pawel250 ; 06-04-2022 o 22:00
pawel250 jest offline   Odpowiedź z Cytatem