Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pasek w 2.0 163 KM, wiek paska 10 lat, przebieg 107 tysięcy km.
W 2.0 FCA pasek był wzmacniany (fabryczny interwał 140kkm/4lata), pasek zmienili na zwykły i już niektóre nie dojeżdżają do przebiegu wymiany.
Poniżej cytat z aktualnej instrukcji od 2.2D (FCA jako chyba ostatnie pozostawiło pełne interwały serwisowe w instrukcji obsługi samochodu).
Cytat:
Strefy niezakurzone: maksymalny zalecany przebieg to 100 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 5 lat. Strefy
zakurzone i/lub uciążliwa eksploatacja samochodu (chłodny klimat, użytkowanie głównie w mieście, długa praca silnika na biegu jałowym):
maksymalny zalecany przebieg to 60 000 km. Niezależnie od przebiegu pasek powinien być wymieniany co 3 lata
|
W poprzedniej mieli taki zapis
Cytat:
Niezależnie od przebiegu w kilometrach pasek napędu rozrządu musi być wymieniany co 4 lata w trudnych warunkach (zimny klimat, jazda miejska z silnikiem pracującym długo na biegu jałowym) lub co 5 lat
|
Ja bym zrozumiał ciśnięcie pod korek z przebiegiem rozrządu w 3.2 JTS gdzie graty kosztują prawie 2k i trzeba wyrywać silnik z budy by wymienić napęd rozrządu.
Tu mówimy jednak o 2L klekocie PSA, gdzie jest sensowny dostęp i napęd kosztuje w detalu poniżej 500 zł za continentala więc przeginanie zupełnie nie ma to sensu.
Wymienić co 4-5 Lat lub 90 tysięcy i mieć spokojną głowę.