Jestem szczęśliwym posiadaczem Focus'a mk 3,5 ST z USA, który notorycznie wyrzuca następujące błędy:
===PCM DTC P086A:00-6C===
Kod: P086A - Przerwa w obwodzie czujnika A położenia neutralnego
===PCM DTC P086B:00-6C===
Kod: P086B - Zakres/parametry pracy obwodu czujnika położenia A neutralnego
===PCM DTC P086C:00-6C===
Kod: P086C - Zbyt niska wartość dla obwodu czujnika A położenia neutralnego
===PCM DTC P086E:00-6C===
Kod: P086E - Obwód czujnika A położenia neutralnego - wskazania niestabilne/przerywane
===PCM DTC P08AE:00-6C===
Kod: P08AE - Zakres/jakość sygnału w obwodzie czujnika B położenia neutralnego
===PCM DTC P08AF:00-6C===
Kod: P08AF - Niska wartość sygnału w obwodzie czujnika B położenia neutralnego
===PCM DTC P26C3:00-AF===
Kod: P26C3 - Działanie czujnika TR w wewnętrznym module sterującym
Z tego co już wiem, czujnik położenia neutralnego w tych autach nie istniał - wersje ze Stanów nie były wyposażone w system start-stop.
Natknąłem się na temat, gdzie przedstawiony został identyczny problem -
https://forum.adact.ru/topic/56064-f...t-usa-resheno/.
Auto po wypadku naprawiał poprzedni właściciel, stąd moje podejrzenie, że wtedy jakimś cudem dostał złą wersję sterownika. Niestety nie mam jak o to zapytać.
Zapomniałem dodać, że auto jest z silnikiem benzynowym.
Forscan pokazał mi takie info:
PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Nr części: FM5A-12A650-TB
Calibration level: FM5A-12A650-TB (latest known: FM5A-12A650-TG)
Strategia: FM5A-14C204-TG
Hardware type: F1EA-12B684-AA
Chyba wychodzi na to, że błąd tkwi w czymś innym. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie