View Single Post
Stary 18-11-2021, 21:18   #16
iommi23
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przy dodawaniu gazu

Przerabiałem u siebie podobne rzeczy, ale przy większym przebiegu (270) i .. skończyło się na wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na nowe.

Wymieniałem półosie, cuda niewidy, wtryski do regeneracji i dopiero założenie 4 nowych pomogło. Może tutaj same kodowanie wystarczy.

W zakresie 1800-2600 w silniku jest overboost, czyli można mieć więcej momentu niż nominalnie (w sytuacji, gdy spełnione są warunki, że silnik nie jest przegrzany itp) i w tym momencie wtryski mi nie wydalały - a dokładniej tylko 1 dawał radę.

Doszedłem do tego w efekcie już wymieniając elementy w ciemno (na które tylko padał cień podejrzenia), ale co można sprawdzić:

- w forscanie zrobić logi momentu obrotowego i zobaczyć, czy nie pływa on w zakresie obrotów - u mnie było to na tyle wyraźne, że można było rozpoznać, który cylinder powoduje wyrwanie do przodu, a przy których przyrost jest mniejszy. Po prostu auto rwało do przodu, ale na 1 cylindrze rwało bardziej i czuć było szarpanie. Oczywiście starałem się szukać przyczyny gdzie indziej (np. luzy na półosiach czy poduszki pod silnikiem, bo to też może dać podobny efekt), ale rzeczywiście szarpanie było równomierne i skorelowane z obrotami

- warto zalogować EGT - nagły wzrost temperatury spalin może spowodować wyłączenie overboosta albo odjęcie doładowania

podczas robienia logów jak najmniej parametrów na raz (czyli najlepiej rpm + 1-2 parametry) żeby mieć jak najlepszą dokładność

Co istotne: przy spokojnym przyśpieszaniu (tak do połowy gazu) problemu nie było. Pojawiał się jedynie przy mocnym gazowaniu i znikał magicznie zawsze powyżej i poniżej pewnych obrotów

Ostatnio edytowane przez iommi23 ; 18-11-2021 o 21:22
iommi23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem