Odp: Drgania na kierownicy przy dodawaniu gazu
Przerabiałem u siebie podobne rzeczy, ale przy większym przebiegu (270) i .. skończyło się na wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na nowe.
Wymieniałem półosie, cuda niewidy, wtryski do regeneracji i dopiero założenie 4 nowych pomogło. Może tutaj same kodowanie wystarczy.
W zakresie 1800-2600 w silniku jest overboost, czyli można mieć więcej momentu niż nominalnie (w sytuacji, gdy spełnione są warunki, że silnik nie jest przegrzany itp) i w tym momencie wtryski mi nie wydalały - a dokładniej tylko 1 dawał radę.
Doszedłem do tego w efekcie już wymieniając elementy w ciemno (na które tylko padał cień podejrzenia), ale co można sprawdzić:
- w forscanie zrobić logi momentu obrotowego i zobaczyć, czy nie pływa on w zakresie obrotów - u mnie było to na tyle wyraźne, że można było rozpoznać, który cylinder powoduje wyrwanie do przodu, a przy których przyrost jest mniejszy. Po prostu auto rwało do przodu, ale na 1 cylindrze rwało bardziej i czuć było szarpanie. Oczywiście starałem się szukać przyczyny gdzie indziej (np. luzy na półosiach czy poduszki pod silnikiem, bo to też może dać podobny efekt), ale rzeczywiście szarpanie było równomierne i skorelowane z obrotami
- warto zalogować EGT - nagły wzrost temperatury spalin może spowodować wyłączenie overboosta albo odjęcie doładowania
podczas robienia logów jak najmniej parametrów na raz (czyli najlepiej rpm + 1-2 parametry) żeby mieć jak najlepszą dokładność
Co istotne: przy spokojnym przyśpieszaniu (tak do połowy gazu) problemu nie było. Pojawiał się jedynie przy mocnym gazowaniu i znikał magicznie zawsze powyżej i poniżej pewnych obrotów
Ostatnio edytowane przez iommi23 ; 18-11-2021 o 21:22
|