Cytat:
Mam w domu Hondę CR-V 2.0 i kupiłem żonie Mazdę CX-3 2.0. Honda to bardzo solidne bezawaryjne auto, ale nie daje tyle frajdy z jazdy co Mazda. Jak tylko jest wolna, to ją podbieram żonie. Mimo braku turbo, auto niesamowicie zrywne. Zresztą jak byłem na jeździe próbnej w salonie i przesiadłem się właśnie z mojej CR-V, to byłem w szoku jak CX-3 była zrywna i tak mnie urzekła, że ją kupiłem. Ale jest bardzo głośna w środku. I była jedna naprawa gwarancyjna. A w Hondzie przez 8 lat urwała się gumka od korka wlewu i spalił się tylny stop, który akurat ma wadę i pada we wszystkich CRV.
Do tego Mazda pali bardzo mało. Jeździ tylko po mieście, od świateł do świateł i pali 7.5.
|
Powiem tak, nie zamykam się na mazdę, żonie się bardzo podoba, muszę to sprawdzić. Co do spalania, hmmm... wszystkim na forum fiesta 1.0 EB w mieście pali grubo poniżej 8l, a mojej żonie sporo więcej. Ale jej styl jazdy jest specyficzny, cieszy ją dynamiczna jazda i daje się prowokować małolatom w hondach, zwłaszcza że często to oni oglądają tylne swiatla fiesty. 220Nm i masa 1 tony robi jednak robotę... Ciekawe jakie spalanie miała by w takiej Mazdzie?
A co do jazdy dynamicznej bez turbo, dzisiaj się przekonałem że jednak się da! Ale to była CHR 2.0 hybrid 184KM i powiem Wam że w mieście faktycznie to auto daje radę! Okolice 8 sek do 100km/h może nie brzmią jakoś dumnie, ale od 0 do 60-70 to naprawdę jedzie! Upalałem to auto jak się tylko dało dzisiaj przez 40 min tylko po mieście, z każdych świateł byłem pierwszy, ostre hamowania, gwałtowne manewry, aż pani z salonu mocno się złapała za cykorłapkę z tyłu i nie puściła aż do końca. Jazda dużo bardziej dynamiczna niż się jeździ na codzień. I na koniec wynik 5,9l/100km tylko z mojej jazdy. No powiem Wam byłem pod pierońskim wrażeniem. A fanem hybryd i samej Toyoty to ja na pewno nie jestem...
W piątek jadę testować Formentora 1.5 dsg i Ceeda GT 204ps DCT. Zdam relacje.
Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka