Odp: Uszkodzona uszczelka tylnej bocznej szyby
Już wcześniej pisałem, wymiana szyb wg. mnie jest nieopłacalna (obydwie szyby z uszczelkami w ASO – wtedy koszt ok 1900 zł). Oczywiście po wymianie na nowe nikt nie zagwarantuje, że za rok sytuacja się nie powtórzy. Moim zdaniem problem dotyczy c maxów roczniki 2015-2017 i nowszych. Wytwórcą szyb w których są wadliwe uszczelki jest Pilkington Automotive Poland z fabryką w Sandomierzu, gdzie produkuję się na pierwszy montaż (OEM) szyby dla wszystkich znaczących producentów samochodów. Jakość szyb pozostaje na dość wysokim poziomie. Gorzej z nieszczęsnymi z uszczelkami bocznych szyb tylnych, są one wytwarzane prawdopodobnie metodami enkapsulacji – uformowanie na obrzeżach tafli szkła uszczelki z polimeru oraz ewentualnie montaż dodatkowego wyposażenia lub ekstruzji stosowania zamiennie z powyższym procesem, będąc technologią umożliwiającą wykonanie uszczelki lub polimerowego profilu na całym obwodzie szyby. Pewnie dlatego pękają po krótkim czasie użytkowania, ale tutaj trzeba by zapytać biegłego z tego zakresu. Ja mogę się mylić. Gwarancja podstawowa (lub rękojmia) obejmuje tą naprawę - mówimy o okresie 2 lat od daty zakupu. Potem trzeba sobie radzić samemu. Ja proponuję naprawę we własnym zakresie. Osobiście zrobiłem to przy użyciu sugru oryginal formula - mouldable glue. Technologia silikonowa, umożliwia trwale połączenie z wieloma materiałami, klej odporny na wstrząsy, niskie i wysokie temperatury (180°C / -°50C) oraz czynniki atmosferyczne, mocny i wytrzymały - obciążenie do 2kg na 5g produktu. Czas pracy: 30 minut, Czas utwardzania: 24 godziny. Klej który twardnieje, zamieniając się w trwałą, elastyczną gumę silikonową. Koszt naprawy z tego co pamiętam nie powinien przekroczyć 50 zł. Oczywiście można zastosować dowolny klej do gumy, wg. upodobań.
|