View Single Post
Stary 04-10-2021, 13:32   #1450
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał gzik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Liczył ktoś ile trzeba przejechać żeby plug-in się zwrócił? ....
Sam sobie kolego policz...
Zużycie 22kWh / 100km w trybie elektrycznym można przyjąć jako średnią. Obecnie 1kWh to w zaokrągleniu 0,60zł.
Przy dziennych trasach poniżej ok. 50km - da się jeździć na samym prądzie.
Czyli wychodzi jakieś 13zł / 100km na prądzie.

Na benzynie (w trybie FHEV) załóżmy średnie spalanie 6,5l/100km a cenę weźmy 5,80zł/1 PB95. Wychodzi 37,7 za 100km.

A więc PHEV oszczędza ok. 25zł na każde przejechane 100km.
Nie wiem jaka jest różnica ceny PHEV - FHEV, więc resztę rachunków we własnym zakresie...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do bagażnika - przy takim układzie jak w Kudze PHEV (i moim Mitsubishi Outlanderze analogicznie) - czyli podlłoga całkowicie płaska na wysokości rantu tylnej klapy - bagażnik moim zdaniem jest całkowicie wystarczający i akceptowalny.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 04-10-2021 o 13:34
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem