Cytat:
Liczył ktoś ile trzeba przejechać żeby plug-in się zwrócił? ....
|
Sam sobie kolego policz...
Zużycie 22kWh / 100km w trybie elektrycznym można przyjąć jako średnią. Obecnie 1kWh to w zaokrągleniu 0,60zł.
Przy dziennych trasach poniżej ok. 50km - da się jeździć na samym prądzie.
Czyli wychodzi jakieś 13zł / 100km na prądzie.
Na benzynie (w trybie FHEV) załóżmy średnie spalanie 6,5l/100km a cenę weźmy 5,80zł/1 PB95. Wychodzi 37,7 za 100km.
A więc PHEV oszczędza ok. 25zł na każde przejechane 100km.
Nie wiem jaka jest różnica ceny PHEV - FHEV, więc resztę rachunków we własnym zakresie...
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do bagażnika - przy takim układzie jak w Kudze PHEV (i moim Mitsubishi Outlanderze analogicznie) - czyli podlłoga całkowicie płaska na wysokości rantu tylnej klapy - bagażnik moim zdaniem jest całkowicie wystarczający i akceptowalny.