View Single Post
Stary 30-08-2021, 09:57   #451
S-Max_mk2
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-04-2020
Skąd: Poznań
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 180KM PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 3
Domyślnie Odp: Powershift - wymiana oleju, co jak i za ile?

Mam S-maxa z powershiftem rocznik 2016 (klasa lepkości oleju w skrzyni: WSS-M2C936-A ).

Skrzynia jeździ na oleju Fuchs Titan FFL-4 ( dawny Pentosin FFL-4)
4 lata temu Fuchs wykupił Pentosin - taka dygresja.

Pentosin produkuje olej na tzw. pierwsze zalanie do skrzyń dla Forda i VW.
Jeśli odpalisz ich stronę to wyraźnie jest napisane "first fill and service transmission oil"

Tylko trzeba uważać bo nie można lać tego samego oleju do DSG i do Powershifta ponieważ baza olejowa jest ta sama a różnią się dodatkami.

W VW w DSG mamy amerykańskie belguliery (nie wiem jak to sie pisze) a w powershifcie mamy Japońskie Exedy - chodzi o sprzęgło a precyzyjniej o tarczki cierne.

Jak ty zalejesz coś takiego Castrolem - nawet o tej samej specyfikacji lepkości - to skrócisz żywotność skrzyni.

Powyższe informacje pochodzą od firmy TeoMotors - arcy droga ale bardzo uznana firma w WLKP. Mają duży autorytet.
Współpracują z dystrybutorem olei, firmą profitoil.
Dodatkowo napisałem też do pentosil pod kontakt http://www.pentosin.net/contactus.asp i otrzymałem informacje jak powyżej ze do oleju skrzyni biegów o klasyfikacji WSS-M2C936-A (ja bazowałem na tej informacji bo nie wiem jakie mam oznaczenie skrzyni) używają first fill and service transmission oil FFL-4.

Ilośc jaka mi wchodzi to ok. 6,5 L więc min 7 L musisz kupić.

Bump:
Cytat:
Napisał Bartman69 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję za odpowiedź.Teraz pytanie czy właśnie wymieniać czy nie?Dzwoniłem do jednej z firm która zajmuje się wymiana olejów w skrzyniach,tam robią to dynamicznie i gościu mówi że mają maszynę która podłączają chyba pod filtr,analizują olej czy są opylki za taką usługę śpiewają 1000zl,natomiast w ASO 860zl a u magika co rozłoży i złożył już około 30 takich skrzyń za samą wymianę bez kosztów oleju i filtra statycznie 100zl.

ŻADNEJ DYNAMICZNEJ WYMIANY !!!!!
W ŻADNYM wypadku nie robi się dynamicznej wymiany w skrzyni która TYM BARDZIEJ nie ma sprzęgła hidrokinetycznego !! To zwykłe naciąganie klientów.
Poza tym żeby to bylo efektywne olej na wejściu musiałby mieć 80 stopni to jest niemożliwością do osiągnięcia !!!

NIE WYMIENIA SIĘ dynamicznie OLEJU W POWERSHIFT. !!!

1. Dzwoń do TeoMotors i poproś o kontakt do Teodora Myszkowskiego - właściciel. Ma wiedze większą jak wikipedia. Opisz mu wszystkie twoje spostrzeżenia! Mi pomógł wiele razy i dzieli się wiedzą ale trzeba go ciągnąć za język.

2. Ja najprawdopodobniej wymieniłbym filtr i olej ( STATYCZNIE !!! ) i po prostu zobaczyłbym czy nadal jest ten problem.

I uwaga na rodzaj oleju do skrzyń powershift !
Dowiedz się jaki musisz mieć tam olej.
Pentosin produkuje Oleje pierwszego lania - to są oleje które są precyzyjnie zaprojektowane dla tych tarczek ciernych w powershiftach i które maksymalnie wydłużają żywotność skrzyń PS.

Ostatnio edytowane przez S-Max_mk2 ; 30-08-2021 o 10:21
S-Max_mk2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem