View Single Post
Stary 05-07-2021, 14:27   #10
Wotta
ford::average
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 08-03-2021
Skąd: Warszawa
Model: Ford Edge
Silnik: 2,0
Rocznik: 2019
Postów: 79
Domyślnie Odp: Wyciszenie wnętrza przed i po lift

Napiszę na temat głośności w środku, bo aż się prosi, nawet cieszę się, że ktoś podniósł ten temat.
Kupiłem edga, bo to moje kolejne amerykańskie auto do jeżdżenia po 5 innych.
Edge, mój to 2019 FWD, ecoboost 2,0, felgi 20" i jest w środku głośno, zawieszenie jest twarde i hałaśliwe.
Może ktoś być przekonany, że nie, ale problem twardego i głośnego zawieszenia opisują fora w USA i Kanadzie. Czytuję regularnie. Wymieniają amortyzatory na Sensatrack, cze inne bilstainy, obniżają ciśnienie w kołach z fabrycznych 35 psi na 32, zmieniają felgi na mniejsze itp. Nikt nie jest zupełnie zachwycony efektami.
W związku z hałasem i bębnieniem ja zająłem się problemem w inny sposób. Zadowolenie - 50%. Koszty ok. 1200 zł. Praca własna.
A co? Wygłuszenie matami butylowymi i pianką.
Panele 4 mm. w newralgicznych miejscach: drzwi, przednia podłoga i maksymalnie gródź, nadkola od wewnątrz i z zewnątrz. Mata butylowa 2.mm. - cały tył z boczkami od podłogi pasażerów do bagażnika włącznie z wnękąna koło zapasowe.
Dodatkowo wszędzie pianka akustyczna czarna samoprzylepna 7 mm. wszędzie tam gdzie maty butylowe i gdzie się ta pianka zmieściła.
Efekt - można rozmawiać przy każdej prędkości bez podnoszenia głosu jak to było wcześniej, automatyczna głośność radia z najwyższego poziomu na średni.
Auto oczywiście dalej jest twarde, ale przynajmniej cichsze.
Entuzjastów przestrzegam - jest to ciężka praca. Na jutubach jest dużo filmików do obejrzenia, a na alle-b-ro kilku sprzedawców. Maty butylowe z warstwą Al dużo łatwiejsze w wyginaniu i klejeniu niż bitumiczne. Natomiast pianki to z zamkniętymi porami - nie nasiąkają wigocią i bardziej tłumią.
Jak ktoś się odważy - powodzenia.
Wotta jest offline   Odpowiedź z Cytatem