Witam
Mogę podpowiedzieć po użytkowaniu S-maxa z PS-em przez ponad 240000 km a więc długo i od nowości. Skrzynia wymaga serwisowania - regularnego a nie wymiana oleju po xxx tysiącach dopiero w Polsce. Kilka praktycznych uwag jak nie pałowanie jej od zera na pełnej mocy , wymiana oleju co 40000 ( bynajmniej ja tak praktykuję) i jazda jest naprawdę przyjemna bo skrzynia działa szybko i bez zastanowienia. I na koniec jedna uwaga . dość późno zrobiłem mapę w Tune Force na ok 190 KM ze względu na gwarancję i to był błąd. Po tej zmianie ( chłopaki wiedzą co robią-polecam) skrzynia pracuje tak jak powinna tzn. zmienia biegi jeszcze płynniej niż na fabrycznej mapie. I co więcej spalanie znacząco spadło . Żonka nie może przekroczyć średnio 8 litrów przy jeździe głównie miasto. Obserwacje po takim przebiegu. Na pewno niedługo czeka mnie regeneracja tłumika drgań ( zaczyna być słyszalna zmiana biegu z jedynki na dwójkę) a co za tym idzie zrobię komplet. Ceny za kompletną regenerację znacząco spadły i pewnie zamknę się w 7000 zł. Przynajmniej taką mam wycenę.
Czy to dużo za regenerację . Ja patrzę na to jak na całość . Auto kosztowało ok 150000 zł i przez 6 lat swoje przejeździło . Tak więc koszt wydaje mi się niewielki. Chciałem je sprzedać i kupić nowego S-maxa ale wybór padł na Kugę i Esior zostaje jeszcze na trochę .
Długi monolog ale może być pomocny z morałem . Jak Cię nie stać na serwisowanie bądź naprawy to zostaje manual . Za wygodę się płaci.
Pozdrawiam
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.