Prosty test, jeśli czujesz drgania pod pedałem sprzęgła, gdy lekko puszczasz sprzęgło i równie lekko dodajesz gazu, to jest to na 99% koło dwumasowe. Im mocniejsze drgania tym większe zużycie koła. Jeśli nie czujesz drgań na pedałach (pod butem), to raczej to nie jest koło dwumasowe.
W niskich temperaturach gumowe poduszki (w tym olejowa) są sztywniejsze, więc bardziej przenoszą drgania. Wibracje silnika, których nie tłumi dwumas są cały czas, po prostu w pewnym zakresie obrotów dwumas może sam generować wibracje (zamiast tłumić), ale to co słyszysz, to jest rezonans karoserii, później plastików w kabinie itd.
Koło dwumasowe raczej nie buczy, ale nie takie rzeczy się zdarzają
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Jak koledzy wspomnieli, nagraj filmik (lub dwa) odnośnie wibracji oraz buczenia. Może tropy są kompletnie błędne i rozbijają się o nazewnictwo...