View Single Post
Stary 01-03-2021, 07:45   #7
sylwesterz
ford::specialist
 
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
Domyślnie Odp: Wibracje karoserii i buczenie na zimnym silniku (2.0 TDCI)

Prosty test, jeśli czujesz drgania pod pedałem sprzęgła, gdy lekko puszczasz sprzęgło i równie lekko dodajesz gazu, to jest to na 99% koło dwumasowe. Im mocniejsze drgania tym większe zużycie koła. Jeśli nie czujesz drgań na pedałach (pod butem), to raczej to nie jest koło dwumasowe.

W niskich temperaturach gumowe poduszki (w tym olejowa) są sztywniejsze, więc bardziej przenoszą drgania. Wibracje silnika, których nie tłumi dwumas są cały czas, po prostu w pewnym zakresie obrotów dwumas może sam generować wibracje (zamiast tłumić), ale to co słyszysz, to jest rezonans karoserii, później plastików w kabinie itd.

Koło dwumasowe raczej nie buczy, ale nie takie rzeczy się zdarzają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Jak koledzy wspomnieli, nagraj filmik (lub dwa) odnośnie wibracji oraz buczenia. Może tropy są kompletnie błędne i rozbijają się o nazewnictwo...
sylwesterz jest offline   Odpowiedź z Cytatem