View Single Post
Stary 23-01-2021, 13:33   #1
Introligator1998
ford::amateur
 
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 19-09-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus Mk2
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT 115 KM
Rocznik: 2006
Postów: 1
Exclamation Podwyższone spalanie oraz błędy układu regulacji silnika

Posiadam Forda Focusa Mk2 z 2006 roku.
Wersja silnikowa: 115KM Ti-VCT

Od pewnego czasu występuje problem z znacznie podwyższonym spalaniem (w tym momencie już 11.6 l/km (zwiększa się z czasem)).
Udało się ustalić, że mieszanka paliwowa jest zbyt bogata, a skaner błędów OBCII zwraca następujące błędy:

Kody błędów:7

P0030 H02S Bank 1 Sen 1 Heater Circuit
P0050 H02S Bank 2 Sen 1 Heater Circuit
P0037 H02S Bank 1 Sen 2 Heater Circuit Low
P0057 H02S Bank 2 Sen 2 Heater Circuit Low
P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0156 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)
P0016 Cam Crankshaft Pos. Correlation Sensor A - Bank 1

Zmierzony opór jednej z grzałek sondy wynosi 11 ohm.
Napięcie zasilania grzałki na włączonym silniku wynosi 0 V.

Jakie powinny być prawidłowe wartości na poszczególnych pinach sond lambda przed i za katalizatorem ?

Jakie mogą być przyczyny wystąpienia powyższych błędów w podanej konfiguracji?

Ponadto stwierdzono, że układ dolotowy i wylotowy są szczelne.
Introligator1998 jest offline   Odpowiedź z Cytatem