View Single Post
Stary 12-05-2020, 17:53   #47
George2222
ford::beginner
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 17
Domyślnie Odp: Szarpanie, drganie i duże wibracje silnika 1.8 TDCI na biegu jałowym po rozgrzan

Panowie (i Panie :-)) po kilku latach szukania rozwiązania pojawiło się proste rozwiązanie.
Zastrzegam, że to dotyczy mojego auta i w Waszych przypadkach może nie zadziałać.

Mój kolega (mechanik z zawodu) podszedł do tematu gruntownie i zdemontował całą elektronikę silnika łącznie z przewodami i komputerem, który znajduje się w dziwnym miejscu tj. przed przednim lewym kołem nad nadkolem...

Okazało się, że są dwa połączenia do masy:
1. pierwsza odchodzi od akumulatora i łączy się z masą przy mocowaniu amortyzatora w łatwo widocznym miejscu
2. druga masa jest ukryta pod bezpiecznikami zaraz obok akumulatora

I tu tkwił problem, bo masa nosiła ślady wysokich temperatur (na styku grzała się do czerwoności) posiadała osady i nie przewodziła prądu. Po wyczyszczeniu papierem ściernym łącznika jak i blachy gdzie styka się z obudową auta problemy z nierówną pracą ustały i silnik zaczął pracować jak kiedyś.

Ta naprawa nic nie kosztuje i wykonacie ją samodzielnie w 30 minut - warto spróbować!

UWAGA!!!
Odłączcie plus od akumulatora żeby przypadkiem niczego nie spalić :-)

Dajcie znać czy pomogło i czy otwieramy szampana :-)
George2222 jest offline   Odpowiedź z Cytatem