View Single Post
Stary 04-05-2020, 12:05   #1
Dant3
ford::amateur
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 25-01-2020
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 0
Domyślnie Chwilowe spadki mocy, błędy sondy lambda, turbiny i dpf

Witam wszystkich!
Chciałbym prosić o pomoc. Niedawno kupiłem C-Maxa z 2009 r. 1.6 TDCi 80KW. Auto krótko po zakupie okazało się, że ma uszkodzony zbiorniczek płynu do DPFu. Zbiorniczek został wymieniony i jeżdżę dalej... ale okazało się, że są problemy z utratą mocy.

1. Na autostradzie potrafi przy przyspieszaniu na przemian zyskiwać i tracić moc, trochę przypomina to sytuację jakby turbina się włączała i wyłączała na przemian.

2. W czasie ruchu miejskiego auto czasem zachowuje się jak "muł". Np. przy dodawaniu gazu przy ruszaniu ze skrzyżowania potrafi ruszać jakby miał o połowę koni mechanicznych mniej niż ma, zdarzyło mi się, że auto zgasło. Również przy zmianie pasa ruchu aby wyprzedzić zdarza mi się, że auto nie chce wyprzedzić, dodaję gazu przy około 1400 obrotów, a dojście do 1900 trwa wieki, wtedy załącza się turbina i jest już lepiej, ale i tak nie tak jak być powinno.

Oddałem auto mechanikowi i nic nie zrobił. Sam sprawdziłem błędy (niedrogim urządzeniem, więc nie wiem, czy na 100% jest wszystko ok z odczytem) i wyskoczyły błędy P0166, P0160 (te dotyczą chyba sondy lambda), P2458 (błąd wypalania dpf) i P0234 (coś z turbiną).

Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na przyczynę. I gorąca prośba o polecenie dobrego mechanika, który przy okazji nie doprowadzi mnie do ruiny finansowej i który będzie w stanie to ogarnąć w Warszawie lub okolicach?

Dziękuję za pomoc!
Dant3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem