View Single Post
Stary 11-02-2020, 09:16   #1
Artifire
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 31-01-2020
Skąd: RUDOŁTOWICE
Model: Ford C-Max MK2 fl
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2015
Postów: 10
Domyślnie Dioda sygnalizująca wypalanie DPF , Poradnik 😉

Cześć
Udało mi się znaleźć sposób na sygnalizowanie wypalania DPF .
Sposób działa w C-max 2015 2.0 TDCi 150 ps.
Myślę że działać to będzie w c max od 2010 i Ford Kuga II, Focusie MK3


Opiszę krok po kroku jak to zrobić:

Diodę wpinamy pod przekaźnik R3, nie pod grzanie lusterek.

Co potrzebujemy :
-2-3 godziny wolnego czasu
-Diodę 12v o dowolny kolorze , Ja mam kolor czerwony
-Około 10 m kabla 2 żyłowy 0,5 mm2
-Trytytki
-lutownica
- taśma izolacyjna
- śrubokręty


W pierwszej kolejności musimy zobaczyc czy w skrzynce bezpieczników posiadamy przekaźnik R3

https://zapodaj.net/0a9d99f266cc3.png.html

Przekaźnik R3 to parownik filtra DPF czyli świeca żarowa która podgrzewa wtryskiwane paliwo (tak mi się wydaje

Gdy znaleźliśmy ten przekaźnik to przystępujemy do pracy

Bierzemy jeden koniec kabla i lutujemy do niego diodę plus z diody czyli nóżka dłuższa do plusa kabla ,a krótsza do minusa.

Później wybieramy sobie miejsce gdzie ma być dioda , moja znajduje się między deską a uszczelka drzwi , wciśnięta bez żadnego wiercenia .

https://zapodaj.net/29313bb466e56.jpg.html


Diodę wsadziłem w to miejsce i odchylając uszczelkę zszedłem kablem na dół po słupku , przeprowadziłem kabel nad pedałami mocując trytytkami kabel do instalacji , przeszedłem na stronę pasażera , później musicie wyciągnąć schowek i poszukać grubej wiązki kabli która idzie do komory silnika . Po ściągnięciu schowka pasażera pod filcem pokaże się wiązka .

Bierzemy drut najlepiej z miga i przepychamy go w wiązce do komory silnika . Róbcie to ostrożnie żeby nie zniszczyć lub nie uszkodzić instalacji .Na koniec drutu mocujemy kabel taśmą izolującą i wszystko przeciągamy . Ładnie puszczamy kabel po komorze silnika mocując trytytkami to jakiś otworów , Ja puściłem kabel przez otwory
https://zapodaj.net/5f1f83bbd26da.jpg.html

Jeżeli chodzi o komorę silnika to wymontowałem akumulator i filtr powietrza i po innych przewodach aż do puszki z przekaźnikami puściłem kabel , bez wiercenia.

https://zapodaj.net/afe32b829f477.jpg.html

Minus podpiąłem do minusa w puszcze , a plus do przekaźnika do wejścia nr 5

https://zapodaj.net/8bb5f4302a1eb.jpg.html

Podczas wypalania dioda sygnalizuje tak ��

https://zapodaj.net/40347cf935478.jpg.htmlq

Ostatnio edytowane przez Artifire ; 11-02-2020 o 09:29
Artifire jest offline   Odpowiedź z Cytatem