View Single Post
Stary 30-11-2019, 15:37   #240
Codreanu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Mondeo mk3
Silnik: 1,8l 125KM
Rocznik: 2006
Postów: 9
Domyślnie Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?

A co konkretnie robiliście ze swoimi silnikami ? Same pierścienie i głowica czy coś jeszcze ? Bo to myślę mógłbym sobie sam ogarnąć, ale honowanie cylindrów to już wyższa szkoła jazdy wiążąca się z wyjęciem silnika i zdecydowanie wyższymi kosztami niż 2000zł.
Podsumowując u mnie wygląda to tak:
1. Auto bierze ok 1l/1000km ( zalewam Motul Specific 913D 5W30)
2. Kompresja na poziomie 12 barów na wszystkich cylindrach ( po tygodniu nieużywania auta mierzone na zimnym silniku również ok 12barów)
3. W kolektorze dolotowym pół kieliszka oleju
4. Wyjście (rurka) z separatora oleju do kolektora ewidentnie zaoliwiona
5. Zawór separatora oleju w stronę kolektora przepuszcza bardzo dobrze, w drugą stronę blokuje, ale jest tak, że jak dmuchnę w niego trochę słabiej to minimalnie przepuszcza, dopiero jak mocniej dmuchnę to się blokuje całkowicie, czy tak może być ?
6. Po rozgrzaniu silnika z otworu na bagnet nic nie dmucha i nie dymi.
7. Z korka oleju dmucha i pryska olej ( było tak też na pewno 2 lata temu, a auto wtedy nie brało oleju), nie dymi, korek spokojnie może sobie leżeć odkręcony na wlewie oleju i nie wylatuje w kosmos.
8. Świece są mokre od oleju na gwincie. Również gniazda świec są zaoliwione, ale nie do tego stopnia, żeby pływał tam olej. Obstawiam przez to, że uszczelka pokrywy zaworów nadaje się do wymiany, ale nie wiem czy jest możliwe, żeby tyle oleju przez świece leciało do komory spalania.
9. Z rury nic nie kopci, silnik pracuje dobrze, moc jest.

Ostatnio edytowane przez Codreanu ; 30-11-2019 o 16:03
Codreanu jest offline   Odpowiedź z Cytatem