Temat: [Mondeo 2007-2014] Bardzo częste wypalanie filtra DPF
View Single Post
Stary 22-10-2019, 23:44   #199
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Częste wypalanie DPF

@Polarny rozumiem ze mowisz o zewnetrznym wygladzie rury?
Mam oryginalna chromowana koncowke "gruba fajke". I jest ciagle srebrna. A nigdy jej nie myje/nie wycieram.

Jesli chodzi o paliwo to tankuje premium na OMV
Przebieg 230kkm.

Sterowanie jest jak najbardziej przewidywalne. Moment wypalania jest jak mowisz. ew Moze byc tez odwrotnie: tzn LOAD ok 83-85 a SOOT mniej i tez sie uruchomi.

Co jest nietypowe to:
- LOAD przy wolnej jezdzie rosnie duzo szybciej niz przy szybkiej.
- Czym wyzsza temp powietrza tym LOAD rosnie szybciej (SOOT niekoniecznie).
- Jesli LOAD osiaga 65, to SOOT automatycznie zostaje podwyzszony na 60 (np. z 30) efektywnie skracajac czas miedzy wypalaniami
- podczas wypalania w miescie ale i przy jezdzie z optymalna predkoscia (np. 90-120) LOAD spada tylko do wartosci ok 40 (zamiast np. 25) a wiec wspomniana granica 65 jest blizej.

Z drugiej strony, wypalajac podczas jazdy 160km/h, LOAD potrafi spasc do 20.

Jesli LOAD reprezentuje faktyczne obciazenie filtra, to wniosek jest jeden: silnik dymi do DPFa bardziej podczas wolnej/lagodnej jazdy niz przy cisnieciu autostrada. Co jest dla mnie dosc dziwne ale moze to nas na cos naprowadzi.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 23-10-2019 o 00:01
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem