Ja tez sie dolaczam do listy z tym samym problem. Wypalanie srednio co ok 160km. Ale na autostradzie jadac TYLKO 120km/h, wypalanie juz po 120km.
Podczas wypalania DPF_LOAD spada tylko do ok 50. W tym czasie SOOT do ok 25. Ale jak LOAD osiagnie 65 to SOOT skacze automatycznie do 60%.
Po serwisowym wypalaniu LOAD jest na poziomie 28-35. Ale to jakos nie wydluza czasy do wypalania.
Wlasnie zaslepilem EGR (zaden blad nie wyskoczyl). Zobacze co bedzie.
Ale interesuje mnie faktycznia przyczyna, bo jak rozumiem niektorzy wymieniali EGR a tez nie pomoglo.
Mozliwe przyczyny jakie znalazlem na forum, ktore moga wplywac na szybkie zapelnianie filtra
- EGR
- Przeplywka (podobno steruje EGRem)
- turbo
- lejace wtryski
- nieszczelnosc w dolocie
- peknieta rura IC
- czujnik cisnienia DPF
- niesprawnosci waporyzatora - z takim uszkodzeniem podobno nie przejdzie serwisowego wypalania.
Zaznacze, ze auto nie zglasza zadnych bledow. Wiec ew usterka elementow nie przekroczyla jeszcze krytycznej wartosci. Niedawno mialem blad czujnika cisnienia roznicowego DPF, ale wymiana nie pomogla.
W tym momencie jezdze na fabrycznej mapie aby wyeliminowac wplyw chipa. Mozna powiedziec ze zdjecie chipa w ogole nie wplynelo na czestosc wypalania.