Witam. Mój S-Max posiadał nieszczelność na rurze intercoolera ale zanim to zostało znalezione to zaślepiono EGR , zamieniono Elektrozawory, wyczyszczono od goracej strony Turbosprężarkę. Zrobiłem kilka tras po ok 100km bezproblemowo Po dwoch miesiach mam jeden błąd który pojawił sie od razu po odpaleniu silnika P003A:16-6C przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprezarki/sprezarki doładowującej A a następnego dnia zamienił się w P003A:16-68===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia
Silnik, skrzynia przy tym błędzie pracują idealnie ale do momentu. Zdarzyło mi się juz to dwukrotnie w odstępie 300km w ten sam sposób a mianowicie. Podjeżdżam do świateł i zauważam ze chwilowe spalanie zamiast 0,8l/h wynosi 1,3/1,4l/h , ruszam z pod świateł i samochód wchodzi w tryb awaryjny. za pierwszym razem wykasowałem błędy zglasilem auto i odpaliłem i samochód jechał bez żadnych usterek za drugim razem już nie kasowałem błędów( zamieszczam poniżej) samochód jechał przymulony i po dojechaniu do domu (ok 15km) spalanie chwilowe unormowało sie do poziomu 0,8l/h (na DRivie) i samochód odzyskał moc. Poniżej błędy po wyświetleniu usterki i po "odmuleniu". Dodatkowo po zaślepieniu EGr jak gaszę silnik to słuchać kilka kliknięć głośnych jakby blaszka o blaszkę w okolicach elektrozaworu lub EGR. Na pewno wiecie co się dzieje
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Błędy w trakcie usterki
===TCM DTC P1719:00-27===
Kod: P1719 - Sygnał momentu silnika
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Ten kod DTC jest zapisywany, gdy wystapia nastepujace warunki.
Nieprawidłowe dane dotyczące momentu napędowego lub brak danych.
Możliwe przyczyny:
(i) PCM
TCM
Sprawdź poÝÝczenia CAN i przewody elektryczne do moduÝu PCM.
nie wymieniaj modulu, gdy zostanie zapisany ten DTC
Wykasuj DTC i powtórz test własny.
===END TCM===
===TCM DTC U0401:00-27===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Szczegóły kodów usterek
PCM ustawia bit usterki.
Nie wymieniaj przekladni lub TCM, jezeli jest to jedyny obecny DTC.
Sprawdź PCM pod kątem DTC.
Sprawdź przewody CAN pomiędzy PCM a TCM.
===END TCM===
===PCM DTC P003A:16-68===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM===
===PCM DTC P2263:73-27===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”
Dodatkowe symptomy usterki:
- Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.
Usterka elektryczna czujnika MAP.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.
===END PCM===
===OBDII DTC P2263-P===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A”
Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.
Usterka elektryczna czujnika MAP.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.
===END OBDII===
===SASM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM===
===CCMii DTC U0418:68-AF===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii===
===ABS DTC U0401:68-8A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===
===PBM DTC U0401:68-2F===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący hamulcem postojowym
===END PBM===
===HCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM===
===PSCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM===
===BCMii DTC C1D21:05-2F===
Kod: C1D21 - Moduł koła
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki programowania układu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii===
A po odmuleniu
===TCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM===
===PCM DTC P003A:16-68===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM===
===OBDII DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII===
===SASM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM===
===CCMii DTC U0418:68-28===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii===
===ABS DTC U0401:68-08===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===
===PBM DTC U0401:68-28===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący hamulcem postojowym
===END PBM===
===HCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM===
===PSCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM===
===BCMii DTC C1D21:05-6C===
Kod: C1D21 - Moduł koła
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki programowania układu
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii===
Bump: Za sprawna diagnozę zapłacę przelewem lub kasa do ręki
Bump: Dodam jeszcze ze turbo nie jest zaolejone, w silniku oleju nie ubywa ani nie przybywa, podobno gruszka lekko pracuje