Temat: [Focus 2011-2014] Napięcie ładowania akumulatora
View Single Post
Stary 31-12-2018, 11:07   #28
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Napięcie ładowania akumulatora

Zgadza się, już w 10 stopniach napięcie na celę może być 2,5 V progiem gazowania. Im niżej z temperaturą, tym wyższe napięcie. Itd. Sęk w tym, że w foce akumulator mocno nagrzewa się od silnika. I to, że jest mróz nie jest prawidłowo kompensowane. Kto nie wierzy, zaparkujcie auto w cichym garażu i posłuchajcie sobie akumulatora (jak ktoś ma słaby słuch, to weźcie stetoskop) zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy smart charge trzyma 14,9 z uwagi na niską temperaturę otoczenia. Akumulator może być ciepły w dotyku, mając ok 35-40 stopni celsjusza. Gazowanie słychać (nie solidne bomblowanie, ale lekkie "pyrkanie" od elektrolizy słychać). Nie wiem ile czujników temperatury (i które dokładnie) odpowiadają za dostosowanie napięcia do temperatury, ale mam wrażenie, że nie jest to pomiar temperatury w kostce BMS przy klemie, bo gdy tam jest ciepło (nawet bardzo), to napięcie jest wciąż za wysokie i elektrolit gazuje. Sprawdziłem to na wielu autach z floty. Po odstawieniu na parking po trasie - akumulatory są ciepłe i lekko gazują, więc napięcie gazowania dla temperatury akumulatora (nie otoczenia) jest przekroczone. Nie wiem, czy to jest do regulacji jakiejkolwiek, ale problem zaobserowałem w wielu Mk3. Swojego już nie mam (nawet robota inna). Flota już tylko dorywczo, z doskoku. Nie pracuję tam już na stałę, ale dobrze pamiętam, co się działo w Mk3 zimą i mieliśmy przypuszczenia, że smartcharge wykańcza akumulatory, bo ładuje za wysokim napięciem, jakby temperaturę brał z czujnika temperatury zewnętrznej a nie temperatury przy zaciskach akumulatora.

A osobna sprawa, to że żaden alternator nie ładuje do pełna, jeżeli akumulator nie ma gęstości. Każdy akumulator wymaga doładowania prostownikiem od czasu do czasu. Tylko codziennie eksploatowany samochód, jeżdżący po 30-40 minut od uruchomienia silnika, po zamontowaniu w pełni uformowanego akumulatora będzie utrzymywał naładowany akumulator. Jak dopuścimy do częściowego rozładowania, to nawet smart charge tego nie uratuje, no chyba że przez kilkanaście godzin nieprzerwanej pracy, to może gęstość zrobi.

Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 31-12-2018 o 11:14
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem