View Single Post
Stary 18-12-2018, 11:15   #5
kesemir
ford::beginner
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 20-11-2018
Skąd: Sopot
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 11
Domyślnie Odp: Filtr DPF

To są dane z wczoraj. Dziś przejechałem jedynie 5 km, więc będzie podobnie. Zastawaniem się nad wyzerowaniem DPF, a może jakaś adaptacja czujników jest potrzebna po regeneracji ?

Ja nie mam pojęcia co oni dokładnie zrobili. Nie sprawdzałem tego, bo nie wiedziałem jak, ale przez prawie miesiąc nie odnotowałem problemów. Na pewno coś zrobili bo przestał się ciągle wypalać DPF jak wcześniej i zaczął się wolnej nagrzewać silnik, a jak DPF jest zapchany to się prawdopodobnie szybciej nagrzewa - tak mi przynajmniej powiedzieli. Tzw. to, że silnik nagrzewa się wolnej to fakt, czy wcześniej się nagrzewał szybciej z powodu zapchanego DPF nie wiem. Poza tym żadnej różnicy, ani w mocy, ani w spalaniu nie odnotowałem.

Aha jeszcze jedno na biegu jałowym zawsze jak stoję (niezależnie czy ma wyższe obroty tzw. jest procedura wypalania czy nie) ma 0,5-0.6 l/h bez włączonych odbiorników prądu, które wzrasta do ok 0,7 l/h jak włączę np. ogrzewanie przedniej i tylnej szyby. Przy jeździe z górki, bez wciśniętego gazu zawsze pokazuje 0,0 l/km.
kesemir jest offline   Odpowiedź z Cytatem