Odp: Dobre (nie ASO) warsztaty w Warszawie. Kompendium wiedzy!!!
W końcu sam rozwiązałem problem z samoczynnie podwyższającymi się obrotami w Focusie MK1 1.8 16V dzięki angielskojęzycznemu forum:
Należy tak ustawić(przekręcić o kilka stopni) czujnik położenia przepustnicy (TPS), żeby na zamkniętej przepustnicy (puszczonym pedale gazu) podawał sygnał o wartości niższej niż 0,4V.
Można to sprawdzić na diagnostyce komputerowej lub poprzez podpięcie między wtyczkę, a czujnik miernik napięcia (ewentualnie w kabel się wbić igłą).
W większości przypadków, żeby tak go ustawić należy poszerzyć otwory w nim (zrobić tzw. fasolki) i obracać tak, żeby napięcie malało.
U mnie pomogło.
Problemem potrafi być też wiązka, wtyczka lub czujnik ciśnienia w układzie wspomagania, który odpowiada za podwyższanie obrotów.
Pozdrawiam
|