View Single Post
Stary 25-10-2018, 11:38   #1
Przemooo30
ford::average
 
Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
Domyślnie St220 - zawor odpowietrzania skrzyni korbowej, wolna odma

Gdzie jest zawor odpowietrzania skrzyni korbowej? I jak sie do niegp dostac? Czy trzeba zdejmowac glowce? Domniemam ze mam walniety zawor albo weze poparciale/nieszczelne, chce je tez sprawdzic.
Podobno pod kolektorem? Mam niestety silikon pod gornym kolektorem razem z uszczelka kolektora i nie wiem jak to zdjac. Nigdy tego nie robilem. Naciac nozykiem? Niepotrzebnie gosciu mi silikon dodatkowo dal przy wymianie swiec. A moze nowa uszczelke kupic jak sie bede za to zaboeral?
Przy okazji kolektor bym wyczyscil bo zasyfiony i swiece wymienil. 10 tys na nich zrobilem, wiec warto kable i swiece juz wymienic?
Podobno tez weze przy tym zaworze moga byc sparciale i soe przytykac. A u mnie duzo spracialych. Sttzrli mi ostatnio waz wody i inny tez ledwo dycha.

Patrzcie na tego posta
Gosciu tutaj tak zrobil:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=14385
, ja tez mam drgania na jalowym a oprocz tego inne problemy jak przytykanie jakies podczas puszczania sprzegla podczas jazdy, najgorzej przy ruszaniu. Spadaja czasem do 200-300. Oczuwam przycinke przy puszczaniu sprzegla. I niechcacy mi spadla raz odma od odpowietrzania skrzyni korbowej, wtedy auto chodzilo plynnie. Teraz zaslepilem tylko w rurze dolotu wejscie a waz odmy puszczony luzem. Zastanawiam sie tylko czy nie lepiej zamontowac cascj tanka aby olej ze skrzyni nie tryskal lub do silnika cos sie nie zassalo, ale juz nie roboc powrotu do dolotu, tylko samo dojscie z odmy aby tam ewentualnie olej odchodzil.

W tym temacie Slawko napisal:
"
Zaworek zostaw w spokoju. Sprawdź dokładnie ten trójnik pod cewka(na drodze pomiedzy zaworkiem a kolektorem ssącym). Najczęsciej on jest uszkodzony-zapchany. A jesli zapchany, to tez wytworzone cisnienie w skrzyni korbowej mogło "zrzucic " tą rurke gumową."
O jakie rurki chodzi? Moze ktos wytlumaczyc lub cyknac foty? Gdybym wiedzial gdzie jest zaworek, sprawa bylaby prostsza, ale nie moge sie go dopatrzyc.

Zakupilem tez kolanka od odm bo mialem poparciale, moze tez to cos da. Poki co chcialnym dostac sie do zaworka i go sprawdzic wraz z wezami ktore do niego dochodza. Prosba o wskazowki i jak z ta odma zrobic.

Ostatnio edytowane przez Przemooo30 ; 25-10-2018 o 11:44
Przemooo30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem