Odp: 2.0 EB bierze olej
A ja wręcz mam przeciwne zdanie, co prawda nie na podstawie własnego doświadczenia, ale z lektury wielu forów bo swego czasu byłem bardzo zainteresowany kupnem i ten silnik 2.0 ecob bez problemu osiąga przebiegi 400 tys. km. Najczęstszą wadą jest pękający kolektor wylotowy i padające turbo,a w dalszej kolejności czasem wariatory zmiennych faz rozrządu. Po 2014 r. (jak się nie mylę) przeprojektowali cały kolektor wylotowy.
Regulacja/kontrola luzu zaworowego po 200 tys. to moim zdaniem konieczność w tym silniku bo jest na szklankach.
Generalnie to bdb silniki, ale jak ktoś nie dbał to i najlepsze zajeździ.
Jeżeli będziesz robił remont silnika - wymiana pierścieni to przejrzyj wątek remontu silnika Duratec 1.8/2.0 (stary wolnossak). Tam znajdziesz informacje, gdzie ewentualnie dorabiają solidne pierścienie bo nie wszyscy zakładają gotowe z zestawów - to na wypadek, gdybyś nie znalazł gotowych kompletów.
Poza tym przy okazji remontu daj znać jak wygląda kwestia nagaru od dolotu - na zaworach.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
|