Cytat:
Dowód na to, że główny cel każdego producenta to kasa, kasa i jeszcze raz kasa, a nie to co klient by chciał i za co lubi markę.
|
Zarządzanie firmą to nie filantropia. Wielu producentów chciało się przypodobać klientom i trzymać tradycji lecz najczęściej stawali na krawędzi bankructwa. Najlepszy przykład w motoryzacji dało Porsche. Zatwardziali fani marki nie mogli przeboleć wypuszczenia na rynek Cayenne lub Panamery. Sprzedaż tych samochodów dała jednak ogromny zastrzyk gotówki na rozwój kolejnych modeli i dopracowanie obecnych. W 2017 roku Porsche sprzedało 246 tys samochodów z czego "prawdziwych Porsche " czyli 911 i 718 było łącznie tylko 57 tys egzemplarzy. Po co trzymać przy sobie 5 stałych klientów i ich rozpieszczać, skoro można pozyskać 20 innych, zarabiając przy tym fortunę?