Cytat:
Silnik forda 1.8 TDCI - USZCZELKA MUSI BYĆ POD FILTREM temat zamknięty.
|
Ta, tak. Wymieniłem dziś filtr, jeszcze pierwszy z fabrycznego montażu. Uszczelka była pod tym kołnierzem z podłużnymi otworkami.
POD, a nie nad. Filtr trzeba przelać olejem napędowym aż się przelewa przez te podłużne dziurki. 5-6 przekręceń stacyjki w pozycje ll aby pompa paliwa zapracowała. Pierwszy rozruch od kopnięcia rozrusznika i wszystko jakby nigdy nic nie było robione, czyli normalna praca silnika w każdym zakresie obrotów.
Cenna była uwaga autora o tej złączce na przewodzi paliwowym co to jedna cześć trzeba wyciągnąć a drugą wcisnąć. Dzięki !
ps.
Wyczyściłem obudowę filtra ten kubek na błysk bez demontażu. Wymyłem go od środka benzyną ekstrakcyjną, a potem wszystko wysuszyłem i wydmuchałem sprężonym powietrzem. Nie trzeba demontować obudowy akumulatora czy obudowy filtra.