Odp: Wycofanie silnika 2.0EB
A do czego te duże i mocne benzyny wsadzą w Europie? Do 70 tyś sprzedawanych rocznie Mondeo? Ameryka walczyła z Europą tlenkami azotu. To Europa wprowadziła ostrzejsze normy na cząstki stałe. GM nie jest już globalną marką. Chrysler jest w rękach Fiata i korzysta z technologii Fiata, z zyskiem dla Europy. A Ford ma ciężko - zobaczymy czy wytrzyma - gdyż teraz jest już dwóch dużych graczy w segmencie popularnym (wolumenowym) PSA i VW. Ford przegrywa też z sojuszem Nissan+Renault. Przy rocznej sprzedaży 500 tyś aut - to zrównuje się z niemieckimi markami premium, gdzie jak wiadomo dochodowość jest wyższa. W Stanach Ford sprzedaje się rocznie dwa razy więcej jednego modelu F-150 niż wszystkich aut w EU. Więc moim zdaniem będzie dobrze jak Ford utrzyma się na rynku EU a nie odda go komuś - zwłaszcza że ma aktualnie duże lepsze perspektywy w Chinach. Sorry Winnetou, business is business
|