View Single Post
Stary 10-03-2018, 17:41   #509
FrogsterPL
ford::advanced
 
Avatar FrogsterPL
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-09-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.6EB 160 KM
Rocznik: 2011
Postów: 463
Domyślnie Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda

Silnik elektryczny nie pracuje zupełnie bezszelestnie, ale powiedziałbym, że poziom generowanego przez niego hałasu - który jest minimalny - faktycznie jest dużą zaletą, nawet jeśli skutkuje to jakimiś kontrastami w poziomie hałasu. Za zwiększony hałas w hybrydach odpowiada przede wszystkim przekładnia E-CVT, która jest obecna w większości konstrukcji hybrydowych na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem Toyot i Lexusów (ale oczywiście obecna też w Mondeo). E-CVT potrafi dość mocno przeszkadzać, jeśli ktoś jeździ dynamicznie, ale duże znaczenie ma tutaj też rodzaj silnika spalinowego: hybrydy z V6 lub V8 nawet przy wkręcaniu ich na wyższe obroty są "bardziej kulturalne" i milsze dla ucha niż zwykłe czterocylindrówki, w nich charakterystyka pracy przekładni planetarnej praktycznie w ogóle nie przeszkadza.

Co do felg, to osobiście kompletnie nie rozumiem, czemu się uparli na "szesnastki", bez opcji zmiany na większe (pomijając Vignale z felgami 18 lub 19"). Mam nadzieję, że wybór będzie większy po liftingu. Podobnie z wersjami wyposażenia - gdyby nie to, że HEV jest dostępny tylko jako Titanium i Vignale, to na pewno sprzedawałby się lepiej.

Zgadzam się też co do bagażnika, bo to co zrobili w hybrydowym Mondeo zakrawa na ponury żart.
FrogsterPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem