Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Aku Pb jest zawodne - z czasem traci swoje właściwości. Nie wiem dokładnie jak jest to rozwiązane - ale na pewno można obserwować objawy niedomagającego Aku. Mój od 2014 jest słaby - mechanik kiedyś kazał mi go wymienić bo po 20 min na postojowych już nie odpala. Teraz czasami resetuje się zegar. A czasami wywala błędy braku komunikacji lub spadki napięcia na modułach - ale zamrożone ramki zawsze plus minus określają błąd w czasie gdy silnik nie pracuje - tak jakby przed drugim przekręceniem kluczyka.
Aku trzyma napięcie pod obciążeniem testera - grzałki - na 10,2V. Po 3-4 dniach ma 11,54. Czas na jego wymianę bo z czasem będzie coraz gorzej. Pierwszym błędem niskiego napięcia Aku są błędy niskiego napięcia na module ABS. Oczywiście po odpaleniu jest 14,5 i nie ma błędów.
W usa setki o ile nie tysiące c-maxów i Fusion wracało do serwisu - niektórzy mieli na gwarancji wymienione nawet 10-15 akumulatorów rocznie - z napięciem zero. Wątpię żeby były to wadliwe akumulatory - raczej jakiś moduł który po prostu nie ładował aku - zanim do tego doszli wymienili pewnie tysiące akumulatorów. Od 2015 nigdzie nie widziałem wzmianek o takich problemach - pewnie coś zmienili.
Ja nie miałem takich problemów i pewnie po zimie kupię nowy. Chociaż cały czas chodzi mi po głowie sprzedaż i kupno c-maxa Energy.
|