View Single Post
Stary 21-01-2018, 21:22   #503
Karwos00
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
Domyślnie Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda

Aku Pb jest zawodne - z czasem traci swoje właściwości. Nie wiem dokładnie jak jest to rozwiązane - ale na pewno można obserwować objawy niedomagającego Aku. Mój od 2014 jest słaby - mechanik kiedyś kazał mi go wymienić bo po 20 min na postojowych już nie odpala. Teraz czasami resetuje się zegar. A czasami wywala błędy braku komunikacji lub spadki napięcia na modułach - ale zamrożone ramki zawsze plus minus określają błąd w czasie gdy silnik nie pracuje - tak jakby przed drugim przekręceniem kluczyka.

Aku trzyma napięcie pod obciążeniem testera - grzałki - na 10,2V. Po 3-4 dniach ma 11,54. Czas na jego wymianę bo z czasem będzie coraz gorzej. Pierwszym błędem niskiego napięcia Aku są błędy niskiego napięcia na module ABS. Oczywiście po odpaleniu jest 14,5 i nie ma błędów.

W usa setki o ile nie tysiące c-maxów i Fusion wracało do serwisu - niektórzy mieli na gwarancji wymienione nawet 10-15 akumulatorów rocznie - z napięciem zero. Wątpię żeby były to wadliwe akumulatory - raczej jakiś moduł który po prostu nie ładował aku - zanim do tego doszli wymienili pewnie tysiące akumulatorów. Od 2015 nigdzie nie widziałem wzmianek o takich problemach - pewnie coś zmienili.
Ja nie miałem takich problemów i pewnie po zimie kupię nowy. Chociaż cały czas chodzi mi po głowie sprzedaż i kupno c-maxa Energy.
Karwos00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem