Cytat:
Ta i40 ma tylko sekundę więcej do setki od mk5 ze 150-konnym dieslem. Większość samochodów na gierkówce to służbowe Focusy, Octavie czy Astry z dieslami 1.6 ~110 KM, które jadą nawet trochę wolniej, więc chyba z tym "praktycznie każde auto" trochę przesadziłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A'propos Octavii 1.6 TDI 105 KM to słyszałem już z dwóch różnych źródeł, że idzie równo spod świateł z mk5 2.0 TDCI 150 KM, mimo że teoretycznie Mondeo ma 9,3 do setki, a Octavia 10,8. Pytanie czy Mondeo jest wolniejsze niż w katalogu, czy Octavia jest szybsza niż na papierze. W każdym razie jest to trochę żenujące i mod 150>180 to pozycja obowiązkowa...
|
Może gdyby deptać na maxa - to wtedy można porównywać czasy katalogowe do 100 km/h. Ale tutaj chodzi o praktyczną jazdę. Niestety momenty obrotowe i40 i pozostałym aut są porównywalne ale i40 jest znacznie większy i cięższy. I własnie pojawia się przykry efekt braku momentu przy ruszaniu.
Mowa tutaj o praktycznej jeździe, a nie o ściganiu. Gdyby mi ta takowym zależało to (jak juz raz sprawdziłem) to dieselek PSA w Mk5 spokojnie kręci bez zadyszki do prawie 130 km/h na trzecim biegu - tylko tak się na codzień nie jeździ.