Temat: [Transit 2014-2019] Czy ktoś już posiada nowy model ???
View Single Post
Stary 10-03-2017, 19:34   #540
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie wiem dlaczego upieracie się przy oleju 5W/30. Moim zdaniem na długie przeloty z dużym obciążeniem zdecydowanie bardziej odpowiedni jest olej 5W50, niestety jest to full syntetyk, droższy od ekonomicznego 5W/30. Kiedyś wiele lat temu w instrukcji fordowskiej na dole strony o olejach był malutkimi literkami dopisek, że 5W/30 lub inny o wyższych parametrach. To znaczy taki, który w większym zakresie temperatur utrzymuje prawidłowe parametry lepkości, gęstości, odporności na zrywanie filmu itd., itd. Ford zaleca olej, który spełnia parametry niezbędne dla prawidłowej pracy silnika, ale jednocześnie jest najtańszy z możliwych. Klienci flotowi kalkulują i producent w ofercie chwali każdą zaoszczędzoną złotówką.
po..
Poczytałem trochę o Tych olejach i faktycznie też dochodzę do takiego samego wniosku że te wszystkie oleje zalecane przez fabrykę to nie jest to szczyt osiągów tych olejów to są oleje dla statystycznego Kowalskiego.

Ale Wojtek jak czytałem różne artykuły o olejach doszedłem do wniosku że nie koniecznie zmienianie oleju z 5W30 na 5W40 lub 5W50 może być pożyteczne w najnowszych silnikach.

Bo o ile pierwsza cyfra na specyfikacji oleju (5W) mówi nam o lepkości oleju w niskich temperaturach i jest to około -30 stopni C to druga cyfra po literze W mówi nam o lepkości oleju przy wysokich temperaturach.
I cały czas też myślałem że jak zaleje sobie olej zamiast 5W30 to dam 5W40 ale ta druga cyfra określa też gęstość tego oleju i okazuje się że olej 5W40 i 5W50 są dużo bardziej gęstymi olejami mimo że zapewniają lepszą ochronę przy wysokich temperaturach to mogą nie nadawać się do współczesnych silników z uwagi na to że są za gęste a w nowych silnikach jest dużo małych kanalików przez które musi przelecieć odpowiednia ilość oleju.
Ta druga cyfra po literze określa również pompowalność oleju i dotarłem do tabelki olejów i okazuje się że najlepszą pompowalność oleju ma olej 5W30 i np. oleje Royal Purple zalecają lać 5W30 bo ich oleje przewyższają wszystkie dostępne normy pod względem pompowalności oleju, odporności na wysoką temperaturę oraz samozaplonu oleju oraz mają najwięcej dodatków itd.
I jak rozmawiałem z przedstawicielem Royal Purple informując go jaki mam problem że chce zmniejszyć tarcie w silniku, zmniejszyć temperaturę oleju przy dużych obciążeniach to zalecił mi olej Royal Purple 5W30 HPS.
Bo ten olej "ponoć" bije na głowę Castrola Egd, Castola Magnatec 5W30 i 5W40
__________________
Hm

Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 10-03-2017 o 19:43
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem