Temat: [Fiesta 2001-2008] Wentylator chłodnicy nie działa
View Single Post
Stary 26-02-2017, 15:20   #13
romano11
ford::specialist
 
Avatar romano11
 
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 587
Domyślnie Odp: Wysoka temperatura silnika

Cytat:
Byłbym wdzięczny, będę miał porównanie.
Dzisiaj był test drogowy i tak:
- przejechany dystans to ok. 15km, w tym ostatnie 11 po A4 z przepustnicą ustawioną na ~3000rpm;
- czas jazdy 17 minut;
- temperatura silnika przy starcie 4*;
- temperatura otoczenia 6~8*, dość wietrznie;
- ciśnienie atmosferyczne - nieznane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- opady: 0,00mm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- temperatura silnika po rozgrzaniu 84~85*;
- temperatura na wskaźniku - po rozgrzaniu pokazywała niezmiennie ~88* (do magicznych 90 wskazówce brakuje jakieś pół milimetra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w fazie nagrzewania wskaźnik jest optymistą i pokazuje kilka * więcej, niż komputr);
- podczas jazdy ogrzewanie nastawione na 18*, prędkość wiatraka 2/7
- podczas finałowego postoju ogrzewanie LO (OFF) - inaczej test trwałby jeszcze teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale o tym poniżej;
- po zatrzymaniu się temperatura silnika spadła z 85* na 83* i chwilę tak stała, potem powoli i mozolnie zaczęła rosnąć;
- od zatrzymania się do uruchomienia wiatraka chłodnicy minęły 23 minuty (słownie: dwadzieścia trzy minuty)
- temperatura włączenia wiatraka 105*
- temperatura wyłączenia wiatraka 100* - nie trwało to nawet minuty.

Teraz o tym, dlaczego test trwałby jeszcze teraz, gdyby nie wyłączone ogrzewanie: kiedy wyłączył się wiatrak chłodnicy, włączyłem ogrzewanie na HI (>28* na wyświetlaczu), nawiew na 7/7, czyli cała na przód ! !
W tym momencie temperatura silnika zaczęła lecieć w dół i z łatwością osiągnęła 85* po czym zakończyłem test. Ogrzewanie na maxa chyba nie dopuściło by do włączenia wiatraka chłodnicy (przynajmniej w aktualnie panującej temp. zewnętrznej).

Dziękuję za uwagę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez romano11 ; 26-02-2017 o 15:36
romano11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem