Temat: [Focus 2004-2008] turbina, smarowanie, czyszczenie układu
View Single Post
Stary 24-12-2016, 01:32   #210
velodream
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-12-2016
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu

Przeczytałem wątek dokładnie i faktycznie nie ma sensu już więcej na ten temat co pisać bo jak ktoś temat już ogarnął to doszedł do wniosków które tutaj opisałem.
Wiem że w ASO u nas w Polce mówią często nie na temat. Zastanawiałem się czemu tak jest już wcześniej i nie mam złego zdania na temat chłopaków z ASO. To z reguły młodzi chłopacy którzy nie mogą pamiętać problemów z śrubą w 2004 roku ponieważ 12 lat temu jeszcze nawet nie myśleli że będą mechanikami.ASO w Niemczech pracują bardziej doświadczone osoby, więcej przechodzą szkoleń i wiedzą więcej na temat danego problemu.Czytałem ten wątek i na którejś z stron jest link do art. angielskiego i też jest tam wyjaśniona prawdziwa przyczyna problemów z turbiną. Wystarczy spokojnie przeczytać, zrozumieć i naprawdę nie będzie konieczne wyciąganie turbo pięciokrotne.
Znam temat wilgoci pod dywanikami. Doświadczyłem tego. Mam ten problem wyeliminowany dzięki radzie którą dostałem w ASO. Tą wadę można usunąć od ręki, bez żadnych kosztów.
Jeszcze jedno w sprawie wyciągania turbo? Stan turbiny można sprawdzić w 20-30 minut bez specjalistycznych narzędzi.Każdy może to zrobić sam i będzie pewny w 100%
procentach jaki jest stan sitka w śrubie itd. Więc po co aż tyle się upierać że to sitko w ciemno koniecznie należy wymienić , wymyć , sprawdzić itd. Nie lepiej najpierw sprawdzić a potem rozkręcać?
Jeszcze ostania uwaga.To jest śruba z filtrem.Ten filtr jest konieczny w samochodzie.
Mamy też inne filtry w aucie jak je wyjmiemy lub uszkodzimy to auto też będzie działać jednak dla samochodu na pewno nie jest to dobre. Bez filtra powietrza,oleju też będzie jechać.
velodream jest offline   Odpowiedź z Cytatem