View Single Post
Stary 03-11-2016, 08:25   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pęknięta ramka głowicy (pokrywa wałków)

Cytat:
Napisał Jasiu67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A więc DI a nie tddi. Więc jak to jest ?
To jest zamienne oznaczenie. W wielu fordowskich wykazach DI znaczy TDDI, a CR znaczy TDCI. Te drugie są raczej oznaczeniem handlowym, ale obydwa funkcjonują równolegle.

W wątku http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723 post #5 znajdziesz symbole silników Transitów i tam np TDDI jest oznaczony jako DI (patrz niżej). Dane zbierałem wiele miesięcy po różnych stronach internetowych i forach Transita, jest nadal sporo niejasności i nieścisłości. Ale nikt nie skorygował tych danych mimo, że prosiłem o ewentualne poprawki...
Teraz przy okazji zauważyłem, że nie podałem ci jednego symbolu silnika D2FE (brałem je z instrukcji serwisowej - tam widać też zdarzają się błędy...).

Rodzaje silników w Fordzie Transicie 2000-2006:

Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FA 107/145
2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FC 107/145

1998 cm3 TDCI 2002-2006 Duratorq-CR FIFA 92/125
1998 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI ABFA 74/100
1998 cm3 TDDI 2002-2006 Duratorq-DI F3FA 63/85
1998 cm3 TDDI 2000-2002 Duratorq-DI D3FA 55/75

2402 cm3 TDCI 2004-2006 Duratorq-CR H9FA 101/135
2402 cm3 TDDI 2002-2004 Duratorq-DI DOFA 92/125
2402 cm3 TDDI 2001-2006 Duratorq-DI D4FA 88/120
2402 cm3 TDDI 2001-2006 Duratorq-DI DFFA 88/120
2402 cm3 TDDI 2004-2006 Duratorq-DI FXFA 85/115
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FA 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FB 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FE 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI HEFA 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2002 Duratorq-DI F4FA 55/75


Co do zamienności ażurów między silnikami 2,0 i 2,4 - pisząc jak niżej, trochę zapomniałem o istotnych rzeczach:
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ażur z silnika 2,0 teoretycznie pasuje, ten z tdci wymaga zaślepienia śrubą otworu dla czujnika położenia wałka nr 18 i 19 na rysunku (lub starym czujnikiem z tdci).
Otóż silnik 2,0 ma wyjście z obydwu walków na pompy podciśnienia oraz pompę wodną. Natomiast w silniku 2,4 nie ma wyjścia na pompę podciśnienia - więc ażury nie są zamienne w "obydwu kierunkach". Trzeba byłoby sprawdzić, czy można zaślepić mocowanie pompy podciśnienia w ażurze z silnika 2,0 i tak przygotowany ażur założyć do silnika 2,4. Odwrotnie - z silnika 2,4 do 2,0 już nijak się nie da... Pomijam fakt o którym też pisałem, że ażur z głowicą w zasadzie stanowią jeden niezamienny zespół (są wspólnie obrabiane).
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-11-2016 o 11:52
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem