Cytat:
Ja u siebie, co prawda w mk2 zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni, bo trochę haczyły mi 1/2 bieg i wsteczny, tylko rano na zimnym rozruchu. Po samej wymianie oleju niewiele się zmieniło, ale po pokonaniu jakiegos 1000 km, nagle czuję poprawę i już haczenia nie ma, choć czasem 1 lub wsteczny wchodzą ciężej.
|
Synchronizatory na starym oleju pewnie podumarły
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dla tego producent nie przewiduje wymianę oleju bo po gwarancji masz zmienić samochód albo słono płacić za serwis
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W Renault Laguna II 3.0 V6 jest skrzynia automatyczna nazwana przez Renault SU1. Renault nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni, jest LifeTime.. Natomiast firma AisinWarner produkująca skrzynię AW55-50SN dla Renault, która to później zmienia nazwę na SU1 przewiduje wymianę oleju co 60tys km... Komu wierzyć? " Producentowi " samochodu Renault, który defacto na koniec składa do kupy gotowe klocki czy producentowi skrzyni?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Teraz należy sobie zadać pytanie, jaka skrzynia jest w moim samochodzie. Kto jest producentem tej skrzyni i jaki zaleca jej serwis
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Generalnie skrzynia ze swoim milionem ruchomych części nieustanie się ściera. To co już się starło miesza się z olejem i przyspiesza ścieranie kolejnych trybików:] Pewnie postępuje to w funkcji logarytmicznej
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Można miec nadzieję, że większość paprochów wyłapie magnesik na dole skrzyni, ale wątpie aby był wystarczająco skuteczny... o ile w ogóle będzie w danym modelu skrzyni