Odp: Cykle wypalania DPF
Mnie najbardziej denerwuje fakt, że w innych autach są konkretnie określone warunki aby proces wypalania się rozpoczął a w Fordzie takowych nigdzie nie znalazłem. Dodatkowo, w DW10C sterownik nie wypluwa żadnych PID-ów odnośnie stopnia zapełnienia filtra, odległości od ostatniego wypalania itp. Czyli nie wiadomo kiedy ma się dopalić, jakie warunki spełnić, żeby proces się rozpoczął i kiedy się ostatnio wypalał. W ASO mi poradzili, żeby po każdym tankowaniu wymusić wypalanie poprzez jazdę na 3 biegu przy ok. 3 tys. obrotów przez parę minut. To podobno optymalne warunki i w ten sposób szansa na awarię z powodu przepełnienia filtra jest znikoma. Ale czy tak jest na prawdę? Tego nie wiem.
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
|