View Single Post
Stary 30-12-2015, 16:20   #1
lbn12
ford::amateur
 
Imię: marcin
Zarejestrowany: 29-12-2015
Skąd: lublin
Model: fokus mk1
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie Zapowietrzony układ chłodzenia przy zmianie płynu

Witam kolegów , jestem nowym użytkownikiem forum więc chcę się przywitać i mam problem z moim fokusem . Chciałem prosić was o pomoc bo nie wiem jak sobie sam poradzić z problemem odpowietrzenia układu chłodzenia . Dodam że moja foczka jest z 1999 roku silnik jest to 1,8 TDDI 55kw .
Czytając opis znajdujący się na forum o odpowietrzaniu tzn. że spuszczamy stary płyn nowy lejemy przez 2 rurkę od zbiorniczka dolewamy do pozycji max w zbiorniku wyrownaczym zakręcamy zbiornik i odpalamy samochod grzejemy go do załączenia się wentylatora też tak zrobiłem , odczekałem by ostygł i ponownie go rozgrzałem silnik dostaję temperature ale chłodnica i węże chłodne . wymieniłem już termostat i dalej ta sama sytuacja ,do auta wlałem około 3 litrów nowego płynu i nie wiem co zrobic dalej bo dmucha tylko i wyłącznie zimnym powietrzem robiąc sobię przejażdzkę temperatura dochodziła do czerwonej kreski wiec gasiłem go by ostygł trochę , dziwi mnie fakt że termostat nie otwiera się bo chyba przy temperaturze 95 c. powinien otworzyć się ? proszę o pomoc może są odpowietrzniki w tym modelu bo ja nie znalazłem pozdrawiam

Tak byl czysty a przsd wymiana byl grzanie kabiny i nie było żadnych objawów by coś było nie tak

sprawdziłem o godz.23.00 i faktycznie ubyło płynu w zbiorniku wyrownawczym co prawda nie wiele ale około 2 szklanek moze 1/5 szklanki płynu dolałem z tym ze nie wiem bo korek nie był dokrecony mocno jak stygł silnik


Może ktoś pomoc mi w lokalizacji tych węży od nagrzewnicy ? oraz który to zasilający a który to powrotny . Czy w trakcie napełniania nagrzewnicy muszę tez odpiąć powrotny wąż z kąt ma się przelewać płyn?? nie rozumie tej instrukcji

SUGESTIA- Koledzy zastanawiam się bo może poprzedni właściciel odwrotnie zamontował termostat a ja powieliłem jego montaż tzn . termostat składa się z przedniej części z kołnierza na który zakładamy uszczelkę i część tylną na której to są 2 sprężyny oraz mały talerzyk i właśnie tą tylną część umieściłem w komorze silnika a ta przednia część z uszczelką jest po stronie węża od chłodnicy , zastanawiam się bo właśnie tak był i jest zamontowany nowy termostat . Dodam że właśnie przejechałem samochodem jakieś 10 km i temp. na zegarach w trybie testowym w czasie jazdy doszła do 105 .c na wolnych obrotach spadła do 85 .c wąż od strony termostatu ciepły zaś od strony zbiornika wyrównawczego zimny no chłodny co przekłada się dalej na żimne powietrze z nagrzewnicy .

Koledzy temat już zamykam foczka się faktycznie odpowietrzyła sama wystarczyło 2 razy nagrzać autko i zostawić by ostygło kabina super się nagrzewa pozdrawiam i wielkie dzieki za zainteresowanie postem i chęcią pomocy pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez lbn12 ; 01-01-2016 o 18:04
lbn12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem