Cytat:
No właśnie mówiąc o 1.6 TDCI powinniśmy pisać, czy chodzi o starszą jednostkę z MK2 która miała:
- 16-zaworów spięte łańcuszkiem który w skrajnych przypadkach się rozciągał
- rozrząd na pasku który miał wytrzymywać 240tyś km /10lat do wymiany
- problem z zacierającą się turbiną (tak od około 170ktyś wzwyż) wynikającą z niewystarczającego go smarowania (wadliwa śruba banjo z sitkiem, ogólny problem ze smarowaniem więcej tutaj http://www.turbo-tec.eu/pl/problem-z...o-suzuki-mini/ )
- zdarzające się problemy z zaworem EGR, filtrem FAP i odmą (opisane na tym forum)
.
|
Ma ma tym starszym 330 kkm i cały czas na orginalnej turbinie, wtryskach, sprzęgle i dwumasie. Rozrząd wymieniałem przy 220 kkm, a EGR czyściłem przy około 217 kkm i wytrzymał następne 90 kkm. Teraz jest zaślepiony. FAP nie było 90KM ma euro 4 bez FAP-a.